• Alvi

Vad ska vi käka till middag som man kan ha vitlöksbröd till??

Vi skulle ha haft dem när vi bjöd ett par kompisar på lasagne i fredags, men glömde dem.

Sen gjorde jag potatisgratäng med kassler och skulle haft dem till det, igår, men glömde dem!

Vad kan vi käka ikväll som vitlöksbröd passar till? Eller ska vi frysa dem, och ta fram dem nästa gång vi bjuder på mat?

• Svar på tråden Vad ska vi käka till middag som man kan ha vitlöksbröd till??
  • Birgitta2

Potatis- och broccolisoppa! Då äter vi vitlöksbröd till. Såååå gott.  Faktum är att du kan ha sånt bröd till allt.

• Lizzard

Chili con carne har jag alltid vitlöksbröd till!

Alva 25 april 2006
  • Demona

Jag äter alltid vitlöksbröd till kräftorna. Annars tycker jag de passar med i stort sett alla soppor.

• snillis

Vitlöksbröd passar till allt

• EJL

soppa, kelda tomatsoppa med en klick creme fraich och knaperstekt bacon+ vitlöksbröd

sallad, grekisk eller kyckling eller räksallad....

eller som en liten förätt till vilken mat som helst med en röra av tomat i små tärningar, vitlök olja rödlök och basilika...som en bruschetta!

.:*mamma till Leon*:.
  • Lalune2

Spaghetti och köttfärssås!

Var närvarande i varje ögonblick av ditt liv
  • Tina Simonia

Jag rekomenderar att du gör lite klyftpotatis och nötfärsbiffar med fetaost...släng i en bit feta i mitten av nötfärsbiffarna, blir så saftigt gott..och vitlöksbröd och lite sallad passar perfekt =) Du kan göra någon dipp eller sås så det inte blir för tort för potatiserna =) Mums...blir hungrig nu ju, och jag har ju precis ätit lunch hehe.

/Tina

• Gumma79

Jag älskar vitlöksbröd, så jag kan tänka mig att ha det till alla maträtter...

• Alvi

Åååh. det där med fetaost-biffarna lät ju smaskens...!!

Och soppa, det har jag inte tänkt på...!

Men.. pannkaka... det kan man väl inte ha vitlöksbröd till? Eller typ levergrya...?? *urk*

• Gumma79

Jo, å tänk dig fiskbullar med vitlöksbröd till...
    *asg* Nä inte till alla rätter kanske...

• JaneAusten

Hemgjord pizza! Spagetti och köttfärssås, Jordärtskockssoppa.

• Kiwis mamma

Allting passar till vitlöksbröd!

• Eliin

Keldas thaisoppa med kräftstjärtar i.. MUMMA=)

• ikii

Kyckling-fetaost-pastasallad! grymt gott

• ikii

alltså pastasallad med kyckling och fetaost och vitlöksbröd

• annca

Allt! (Utom möjligen pannkaka!)

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • malla

Jag brukar ha vitlöksbröd till Gulaschsoppa med en klick créme fraiche i.
    Till chili con carne och till någon god sallad tex en grekisk.

• Tina Simonia

Vad åt du då ??? Nu blir man ju nyfiken vad det blev för ngt =)

• gabelin

Pasta med feta o broccolisås..

Valfri pasta och såsen består av en burk creme fraiche (Normal är godast), kokad broccoli o ett paket feta (gärna krämig) som du rör i hop o bara värmer på, salta o peppra efter smak..

Supergott!!

Svar på tråden Vad ska vi käka till middag som man kan ha vitlöksbröd till??