• LadyLee

Höjer lönehöjning under föräldraledighet SGI?

Hej!

Är det någon som vet om en löneförhöjning när man är föräldraledig kan höga SGI direkt, ja så att man får del av den fastän man är föräldraledig?

• Svar på tråden Höjer lönehöjning under föräldraledighet SGI?
  • cilja

ja din lön höjer din sgi men då måste du ju anmäla det till FK

• Angela1

Gäller det även om SGI:n är baserat på ett företag som man inte arbetar hos längre?

• cilja

Men det e ju den inkomst du får i nuläget som din sgi beräknas på väl? Har du fått högre inkomst måste du ju få SGI därefter tycker man. Jag får iallafall det. Har fått löneförhöjning och då höjdes min sgi.

• LadyLee

Åh toppen om det är så, ska genast begära intyg från min arbetsgivare...alla extra kronor är bra

• FruCissy

Be om ett intyg med avtals datum på så går det snabbare för FK att ändra uppgiften.

är man arbetslös räknar FK upp inkomsten en gång per år enligt konsumentprisindex.

I dag er første dagen i resten av ditt liv.
  • Angela1

SGI:n räknas väl på den årsinkomst man hade innan bebben föddes?

• FruCissy
    Angela1 skrev 2006-08-22 12:35:27 följande:
    SGI:n räknas väl på den årsinkomst man hade innan bebben föddes?
    Ja det gör det, men är man arbetslös så räknas den upp enligt KPI och inte efter löneavtalen från den arbetsplatsen som inkomsten kommer från.
    Arbetslös räknas oxå när man är delvis arbetslös.
    I dag er første dagen i resten av ditt liv.
  • LadyLee

Jag lämnar in papper så får vi se om det slår igenom på FP eller inte *hoppas*

• Leeloo

Jag skickade in papper för hundra år sen och inte har fk ändrat än. Det är över 2 månader sen. Ska nog ringa snart. Har löneförhöjning från och med 1 april, så det kasnke blir en liten slant man får retoaktivt.

• Tonia78

Jag skickade in intyg på min lönehöjning.Det gick jättesnabbt o ändra.Fick tom retroaktivt från det datumet avtalet var underskrivet.

Svar på tråden Höjer lönehöjning under föräldraledighet SGI?