• Psykologen

Lång menscykel= gå över tiden?

Hej!
    Jag har hört någonstans att om man har lång menscykel så ökar det risken att "gå över tiden". Min menscykel ligger oftast runt 33 dagar. Innebär detta att jag bör ställa in mig på att ruva lite längre? Vad säger ni, hur har det varit för er??

Mycket tacksam för svar

• Svar på tråden Lång menscykel= gå över tiden?
  • Rosiie

NEJ, säg inte så!
    jag orkar verkligen inte längre, är i v.38 och hoppas på att min lilla ska ut tidigare, men jag har lång menscykel, så jag hoppas det där vrekligen INTE stämmer!

• ashera

Nej, det tror jag inte. Min är några dagar längre än din (ca 37) och jag gick bara över 6 dagar (kom på morgonen den 6:e så egentligen bara 5)

Isåfall kanske det kan bero på att när bm räknar ut bf-datum går de ju efter 28 dagars-cykel så då kanske det blir fel? Men har man varit på ul så får man ju "rätt" datum.

Kan tillägga att mina datum var:
    sm : 14 september
    bm: 6 september
    ul: 3 september

Sonen kom 9 september, så skulle jag räkna efter min mens så kom han ju tidigare

• Stumpegrisen

Jag har ocksa hort att det skulle vara sa, men inte fatt det bekraftat. Ska se om jag kan hitta fakta om det nagonstans...

• Tallulah

Stämde inte på mig i alla fall. 32 dagars menscykel och bebis som kom på dagen.

Håll ut och lycka till!

• Psykologen

Tack för era svar! Fler som vill dela med sig av egen erfarenhet??

• nilam

Jag har 35 dagar och gick över 8 dagar. Min syster har samma och födde 6 dagar för tidigt med sina första 3 och 6 veckor för tidigt med nummer fyra!

• trean

31 dagaras menscykel och Thea kom 10 dagar för tidigt.
    Nu med tvåan har jag BF i dag och vet då inte när den här bbisen tänker komma.

• Chilianna

Väntar min första i mitten av november och har pga pcos oregelbunden mens som sjutton. Men eftersom jag har gjort några extra ul har jag fått en bf anpassad till min menscykel månaden barnet blev till- de har helt enkelt mätt fostret vid varje ul och sett hur långt gången jag är. Så det borde komma att stämma okej!!

• qaz

har inte stämt alla ggr för mig.har ca 33 dag mellan mens och 3 har kommit före och 3 efter.

• Ellas och Alvins mamma

*pustar* Har oxo lite längre menscykel (31 dagar) och jag känner inte heller för att gå över tiden. Hoppas det inte stämmer

• Fantasty

26 dagars cykel och första barnet kom 14 dagar före. Hoppas inneligt att det stämmer på tvåan oxå BF 19/10 - jag hoppas att det ska bli en födelsedagspresent jag fyller nämligen år 5/10 ;)

• Trakka

BF enligt UL "ska" ju stämma. Jag har 41 dagars menscykel och räknade själv ut BF 7 oktober genom att räkna med ägglossning två veckor innan beräknad mens. BM räknade på senaste mens och 28 dagars cykel och fick BF till 24 september.

På rutin-UL fick jag det datum jag räknat ut själv, alltså 7 oktober.

• Psykologen

Det verkar ju som att det inte ska spela någon roll då. Skönt. Är i vecka 36 nu och jag måste säga att det skulle vara trevligt om parveln ville titta ut något tidigare än om fyra lååånga veckor. Samtidigt vill man ju förstås att han kommer när han är redo för det... Tack för era svar tjejer!

• ElinaNikki

Jag har lång menscykel och har BF+7 idag, suck.
    Tack, då vet jag vad det beror på...

• Fru B

Min cykel är 28 dagar och min dotter föddes v 39+3. Det finns garanterat undantag men generellet säger bm och grav.litteratur att man oftast går lite över bf om man har lång cykel.

Svar på tråden Lång menscykel= gå över tiden?