• Tindra 00

Otrohet - berätta eller ej??????

På förekommen anledning, vill jag höra vad ni tycker i denna fråga...

Jag och en vän diskuterade följande;

Om man har en relation som man vill fortsätta i/trivs i, men "råkar" vara otrogen sexuellt en gång....bör man då berätta det för sin partner?
    Situationen var att man INTE har känslor för den man varit otrogen med, alltså det är bara fysiskt och en gång.

Vännen tyckte att man riskerar att rasera för mkt om man berättar om otroheten. Och att det är onödigt att berätta om man ändå inte känner nåt för den nya personen... ALLTSÅ ATT ALL ÄRLIGHET INTE ÄR BÄST! Han tyckte man kunde förstöra mkt genom att vara "för ärlig".....

Jag blev helt förfasad, för brukar tycka att man alltid ska vara maximalt ärlig! "Kanske är min vän totalt knasig??!" tänkte jag!

Men började grubbla över detta!

SÅ: SKA MAN ALLTID BERÄTTA OM ev. OTROHET??

• Svar på tråden Otrohet - berätta eller ej??????
  • Drömmerdrömmar

Älskar man någon är man inte otrogen, så enkelt är det.
    Säger man att man älskar någon och ändå är otrogen, och KAN tänka sig att inte berätta för partnen om otroheten, så ÅNGRAR MAN SIG INTE och man älskar inte personen.
    Har man varit otrogen och har en partner ångrar man sig djupt och berättar det direkt för partnen och låter det vara slut.

• Drömmerdrömmar

Eller jag gör det lite lättare..

Älskar man någon så har man inte ens tanken att vara med någon annan.

• Morrigan

Jag tror inte det är så enkelt. Allt är inte alltid svart eller vitt... det finns en hel del gråzoner också.

Ska man alltid berätta?
    nej det tycker jag inte.

• Anonym

Drömmerdrömmer
    Talar du för dig själv nu?

• Anonym (orolig)

Mitt ex berättade det för mig men ville fortsätta. Jag var inte tillräckligt stark och rasade rent psykiskt. Det tog slut efter ett par år.
    Tycker inte man ska berätta OM man är 100% säker på att det inte kommer fram.

• Anonym

Ibland kan det skada mer om man berättar om otrohet!

• Drömmerdrömmar

Nej jag talar inte om mig själv.
    Jag tycker bara det är så uppenbart att man inte ens tänker på någon annan om man älskar en person.
    Speciellt inte att man går och är otrogen.

är ni otrogna mot er partner så bör ni ju tänka igenom vad ni känner för honom/henne, för älska gör man inte då :D .slut

- MIN åsikt, och jag vet att marioteten tycker som jag.

• Tindra 00

Jag har alltid gått efter måttot "ärlighet varar längst"... Jag är uppvuxen i en frikyrka...

Men nu blev jag konfunderad. Så hur kan man försvara att man tigit om otroheten tycker ni??

• Anonym (berätta..)

Berätta!  Sanningen kommer komma fram förr eller senare..

Både jag o min sambo har vart otrogna mot varandra.. under samma tid, utan o veta om de.. Vi hade en väldigt bråkig period. De mesta va misär. Men vi älskade fortfarande varandra..   jag va den som berätta först.. sen han. Samma dag! Oh vilket helvete det vart.. Men vi redde upp allt.. är fortfarande ihop, har barn ihop. Har aldrig haft de bättre   Ibland kan otrohet va en bra sak.. tjaa,.. ni hajjar..

• Anonym
    Drömmerdrömmar skrev 2006-08-22 15:00:51 följande:
    Nej jag talar inte om mig själv.Jag tycker bara det är så uppenbart att man inte ens tänker på någon annan om man älskar en person.Speciellt inte att man går och är otrogen.är ni otrogna mot er partner så bör ni ju tänka igenom vad ni känner för honom/henne, för älska gör man inte då :D .slut- MIN åsikt, och jag vet att marioteten tycker som jag.
    Super mario då Hur kan du veta att alla tycker som du....eller aha du är sarkastisk Själv hoppas jag att jag skulle berätta men är inte helt säker...Att man inte älskar någon bara för att man är otrogen håller jag inte med om...alla är vi mänskliga och kan begå misstag!!
Svar på tråden Otrohet - berätta eller ej??????