• Lovisa L

Hjul till Emmaljunga scooter?

Jag undrar om de enda hjulen som passar till scootern är de där små breda hjulen som är på alla bilder? Finns det inga smalare hjul att byta till?

Funderar på en scooter men tycker hjulen ser så klumpiga ut... även om de antagligen är smidiga.

Liggläget, hur pass långt ner är det (ungefär vilken vinkel)?

• Svar på tråden Hjul till Emmaljunga scooter?
  • Axels och Annies mamma

Tror inte att det finns några andra hjul, hjulen är jättesmidiga och det är bättre att ha lite bredare hjul om man vill komma fram i snö och slask och annat tröttsamt. Scootern går att köra typ överallt, vi har sommarstuga på en bergsö och där går det att köra i bergen.

Liggläget är nästan helt vertikalt, Axel sover jättegott i den iallafall.

• Lovisa L
    Axels mamma: Hur gammal är Axel? Lovisa blir snart 11 månader så det kanske är lite tidigt att byta ut duovagens sittdel mot en scooter...? Är scootern mindre än duovagnarna?
  • Honey1982
    Lovisa L skrev 2006-08-22 15:36:32 följande:
    Axels mamma: Hur gammal är Axel? Lovisa blir snart 11 månader så det kanske är lite tidigt att byta ut duovagens sittdel mot en scooter...? Är scootern mindre än duovagnarna?
    jag har iaf precis köpt en scooter till min 7 månaders (han blir 7 mån imorgon) . det funkar bra.
  • Nanna 79

Bytte till scootern när min dotter var 7½ månad. Hon sov genast mycket bättre i vagen! Jag tycker att den är rymligare och mycket lättare att lyfta i och ur bilen.

För att kunna leva tillsammans, behöver man en famn av kärlek och en nypa humor.
  • Lovisa L

tack för alla svar!

Liggläget är alltså nästan sittläge (rakt upp)? Hur mycket går det att fälla ner, bara några cm?

Nanna 79 och honey1982
    : trots att det knappt är liggläge på vagnen så sover era knoddar bra? Lovisa sover ju inte i vagen som hon gjorde när hon var jätteliten. Oftast är det ju en transport mellan två platser då hon är vaken.

• Nanna 79
    Lovisa L skrev 2006-08-22 17:52:01 följande:
    tack för alla svar! Liggläget är alltså nästan sittläge (rakt upp)? Hur mycket går det att fälla ner, bara några cm?Nanna 79 och honey1982: trots att det knappt är liggläge på vagnen så sover era knoddar bra? Lovisa sover ju inte i vagen som hon gjorde när hon var jätteliten. Oftast är det ju en transport mellan två platser då hon är vaken.
    Det är bra liggläge. Nästan helt liggläge! Elin sov inte ofta i vagnen innan vi köpte scootern. Kan verkligen rekomendera den! Skön att köra också!
    För att kunna leva tillsammans, behöver man en famn av kärlek och en nypa humor.
  • Lovisa L
    Nanna 79: Så det är nästan fullt liggläge, Axels mamma skrev att det nästan är vertikalt, hon kanske menade horisontallt? Isånt fall är den ju toppen, bra pris också!
  • FridaS

jag ska köpa scooter på fredag

Svar på tråden Hjul till Emmaljunga scooter?