• Microlys

Body = underkläder???

Idag köpte jag två bodies till min kommande bebis. När jag plockar upp dem ur påsen ser jag att det står "underwear" på dem. Jag trodde man kunde ha dem till en byxa eller så... men nu måste man ha en tröja över eller hur funkar det? De är helvita, 100 % bomull.

• Svar på tråden Body = underkläder???
  • Lady Namárië

Det beror väl på hur varmt det är? Jag (alltsåsonen ) har då aldrig haft tröja över en body inomhus.

• Nyfiken gul

bodys har jag använt som tröjor eller som pyjamas....

sommartid har bebis fått sova enbart i blöja o body...

som nyfödd var det oerhört praktiskt att ha body, blöja och så byxor ovanpå...

no problemas...

• miniGrynet

Jag kommer använda bodys som tröja... Är väl det dom är till för, att man sen knäpper dom i grenen är väl för att de ska sitta kvar och inte halka omkring som en tröja lättare gör.

• Microlys

Då ska jag också göra det, inget att skämmas för alltså... har nämligen blivit tipsad att bara ha bodies, inga tröjor, för tröjor glider bara upp på ryggen etc... bodies sitter på plats.

Hur ställer ni er till att ha underbyxor på en bebis? Blöjor nuförtiden är ju som ett par underbyxor? Jag menar, jag ska ju ha body utanpå blöjan, den ersätter väl underbyxor då eller?

• finemang

Har också funderat på underbyxor. Behövs dem med bodys?!

Bf 23/11
  • Hjartat2006

Jag har hela tiden använt bodyn direkt utanpå blöjan. Om det inte har varit kallt så har jag inte haft någon extra tröja utanpå.
    För mig är alltså body = tröja + underbyxor i ett och samma plagg.

• finemang

Ska tillägga att jag också kommer ha bodys som tröja mest.

Bf 23/11
  • Snorky

Tröjor är värdelöst i storlekar under 74-80 enligt mig! De halkar bara upp... det är bodies som gäller! När de blir större sen går tröjor också bra!
    Underbyxor har jag aldrig någonsinn använt på min son som är 1½ år nu. Vi äger inte ens ett par! Jag skulle aldrig krångla med det under en body eller byxa... det blir ju jätteknöligt och dessutom varmt o onödigt. Små bebisar är så varma av sig... sonen kunde aldrig ha body + nån sån söt mjukisjacka till... han blev dövarm!

• Lady Namárië
    Microlys skrev 2006-08-22 16:49:57 följande:
    Då ska jag också göra det, inget att skämmas för alltså... har nämligen blivit tipsad att bara ha bodies, inga tröjor, för tröjor glider bara upp på ryggen etc... bodies sitter på plats.
    Sedan är det lite olika vad bebisen gillar, också. Cas tyckte 8och tycker) att det var varmt med body. Men när han blev så gammal att han började åla på golvet var det kanon med body, eftersom han blev så kall om magen när tröjan gled upp.
  • Tindrande

vi har bara haft underkläder till vår dotter när hon haft klänning, men bara för att det är finare.

Vi har använt body länge som baskläder, tröjor är bara jobbiga

• Microlys

Lite som jag har misstänkt då... att antingen har man body ELLER underbyxor och tröja.

• Snorky

ja, faktiskt behöver man inte ens underbyxa om man har tröja. Jag har som sagt aldrig haft det på min son, o nu har han typ hälften hälften bodies tröjor och ändå har han aldrig använt underbyxor. Det börjar vi med den dagen han slutar upp med blöja. Han har ju byxblöjor så... Onödigt med kläder som inte har någon funktion.

• Tjollabolla

Jobbar på en förskola och vet inte ett enda barn med blöjor som har kalsonger/trosor så länge de använder blöja... Mycket onödigt och varmt för ett litet barn!

Svar på tråden Body = underkläder???