• thisismylife0

Superakut fråga angående tentamen och studentleg..

Usch nu är jag stressad och orolig. Jag ska göra omtenta imorgon och ser nu på mitt studentleg att jag bara har terminsmärke för VT-06. Får man lov till att göra tentan då tror ni? Finns ju ingen att ringa så här sent heller. Jag har ju inte hunnit på något terminsmärke hemskickat ännu.

• Svar på tråden Superakut fråga angående tentamen och studentleg..
  • Meline

Här vet jag att det skulle gå utmärkt iallafall, man betalar ju ingen kåravgift på sommaren. Kort/märke för höstterminen är det inte så många som har fått med tanke på att terminen inte ens har börjat än. Så jag skulle inte tro att det är några som helst problem. Står det inget på kortet om exakt vilket datum det gäller till?

Tentan ska du hursomhelst alltid få göra, det som kan hända om du inte visar upp studentkort är att du inte får resultatet infört i dina poäng, eller inte får tentan rättad, men har man inte med sig kort till tentan brukar det räcka med att visa upp det vid ett senare tillfälle.

• thisismylife0

Tack snälla. Blir så orolig så jag mår illa. Jag har verkligen stressat upp mig för den här tentan och det här gjorde ju inte saken bättre. Jag har helt enkelt inte fått något inbetalningskort för höstterminen ännu. Faktiskt inte haft en tanke på detta förrens nu.

• mästerkattenistövlar

Man betalar kåravgift på sommaren på vissa ställen (fast abra om man pluggar då, såklart) men här räcker iaf VT´s kårleg till och med sept. Om du inte ens fått ett inbetalningskort så är det ju inget du kan göra något åt.

Men se till att skaffa det snarast, när jag började förra året så funkade inte utskicken så ALLA som började på Liu då fick hämta inbetalningskort manuellt i receptionen. Behöver jag säga att kön var låååång och man fick vänta i många dagar...

Lycka till med tentan!

• thisismylife0

Tack snälla för era svar. Ni måste ha rätt. Isåfall hade dom ju fått informera lite tydligare om att man behövde det. Men jag blir lite förskräckt när jag läser att kåravgiften ska vara betald för terminen innan man får göra tenta. Men denna omtentamen måste ju räknas som vårtermin när höstterminen inte ens börjat.

Nu nu måste jag plugga....Tack!

• Meline

Nej, var inte orolig för det, det är inte många som har fått kort än. Skulle det vara något problem så säg som det är, att du inte har fått höstterminens märke än, och att du kan komma förbi och visa upp det så fort du har fått det- men jag kan inte tänka mig att särskilt många andra skulle ha fått det heller.

Lycka till

• Karra1

märket för VT räcker väl till oktober - det står ju på märket hur länge det gäller

Svar på tråden Superakut fråga angående tentamen och studentleg..