• Emab

Domningar och kramp i händerna?

Någon som haft det eller vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Domningar och kramp i händerna?
  • Silverkatten06

Är du gravid? Jag fick karpaltunnelsyndrom när jag var gravid. Obehagligt som sjutton, men för mig hjälpte det att sova med skenor. Skenor kan du få via sjukgymnast/arbetsteraput...

• Emab

Nä är inte gravid, men symptomen stämmer rätt väl. Kan det vara något annat?

• Silverkatten06

Ingen aning... Men man kanske kan få karpaltunnelsyndrom även utan att vara gravid? (Har bara hört talas om det i "gravidsammanhang" dock...)

Gå till vårdcentralen, bäst att kolla upp det, det kanske finns nån enkel bot och då är det ju dumt att lida...

• missteddy

mamma fick det utan att vara gravid fick göra op på båda händerna

• Hexx

Problem med underarmar och händer beror ofta på strul i nacken. Har du STELA MUSKLER O SÅ I NACKEN? Filllåt, kom visst åt caps.....

• Emab

missteddy- Hur illa var hennes då?

• missteddy
    Emab skrev 2006-08-23 11:23:18 följande:
    missteddy- Hur illa var hennes då?
    ständig värk avdomningar i händer tappade saker pga det
  • Emab

Vet du hur de konstaterade att det var karpaltunnelsyndrom, och fick hon vänta länge på op? Mitt har blivit värre sedan jag började jobba på restaurang med mycket bärande...

• missteddy

detta var någon gång på 90 talet 96 om jag inte minns fel jag minns inte så noga hur de kom fram till det tror efter massa undersökningar då de märkte att det var trängt i pasagen. om är det ska du använda handskenor jag fick göra det vid min gravitet. vilka fingar är det som domnar av? är det tumme pek och långfinger då är det ett tecken på karpaltinnel annar kan det komma från spända muskler i nacke bröstrygg

Svar på tråden Domningar och kramp i händerna?