• 20th century fox

skillnad på CV och meritförteckning

Har läst en massa spännande trådar om hur man skriver. Håller på och söker jobb och trodde att jag kunde det där, men jag har lärt mig en massa nytt.

Det jag inte förstått är vad skillnaden på CV och meritförteckning är. Jag trodde jag hade skrivit ett CV men jag har nog gjort en meritförteckning bara. Det står helt enkelt bara årtal och vad jag gjort/haft för anställning.

Vad ska man skriva i CV och vad skriver man i meritförteckningen?

• Svar på tråden skillnad på CV och meritförteckning
  • Kajee

En meritförteckning är en enklare och mer kortfattad variant av en CV; en förteckning över arbetslivserfarenheter, utbildning och intressen.

• missteddy

är inte det samma? ett cv skriver man tidigare jobbb skolor och en press om sig själv eller det har jag gjort allafall

• 20th century fox

ja, jag trodde det var samma men inser nu att jag har en meritförteckning och ett personligt brev jag skickar runt :D

Måste man ha ett CV? Funkar det lika bra med meritförteckning när man söker jobb på mindre formella företag som butiker?
    Eller måste jag skriva ett CV istället och skicka med?

• 20th century fox

tack lusan förresten! Det var toppenbra länk och jag fattade precis på en gång!

• Elsans

Visst är den bra!! Jag går in där varenda gång jag ska söka jobb och hittar alltid nåt bra.

Svar på tråden skillnad på CV och meritförteckning