• Den mysiga

Tjocka sockar i barn-vinterskorna??

Måste man ha (eller kunna ha) tjocka sockar i vinterskorna idag?? Är inte vinterskorna såpass bra så man ska slippa det.

Köper jag vinterskor till mig själv så köper jag den storlek som passar inte den plaskstora för att ha sockar i.. den blir ju för stor utan sockar.

Det brukar ju räcka utan sockar, då köper jag förståss skor med ull som foder i, varmt o skönt.

• Svar på tråden Tjocka sockar i barn-vinterskorna??
  • CrazyMagpie

Beror väl lite på var ni bor och hur fruset barnet är av sig, och kanske även lite beroende på hur fort barnets fötter växer?

Har själv köpt skor till dottern så att det ryms (tunna)yllestrumpor när hon börjar ha dem iaf - och där framåt våren när det blivit varmare så passar de alldels utmärkt utan extra strumpor i! Skulle jag köpt så att de var precis i storlek på hösten hade det nog blivit till att köpa större storlek nån stans mitt i...

• CrazyMagpie

Har köpt från minimundus, "vanligt" stickade - men sen finns det lite olika märken på strumpor i ullfrotté som verkar bra och rätt tunna och smidiga.

(...önskar sååååå att jag kunde sticka själv dock, men icke! )

• Stora

Tänk på att man fryser mera då det blir trångt i stöveln. Många stövlar är ju fodrade med päls. Då behövs oftast bara en strumpa. Tex kavats vinterstövlar. De rekomenderar inte socka i.
    Därimot en yllestrumpa som suger upp fotfukten. Och absolut inte halsksockar. Plasten på dem kyler foten!
    men jag köper nog lite stort o använder socka eller sula i början. Så det räcker med en vintersko på en säsong..de växer ju som ogräs....fötterna....
    Tänk på 1,5-2cm växmån i stövlar o vinterkängor.

Victoria - Ella och Edvins mamma
Svar på tråden Tjocka sockar i barn-vinterskorna??