• Pallas

Hur man bemöter klumpiga kommentarer - tråden där vi lär oss ge svar på tal!

Jag tycker det verkar behövas en tråd med tips på hur vi bäst skall bemöta klumpiga, okänsliga och elaka kommentarer från nära, kära och fullkomliga främlingar.

Allt som oftast ser jag inlägg gjorda av människor som tagit illa vid sig och vblivit svarslösa på grund av omgivningens inställning att den har rätt att kommentera allt och alla hela tiden. Det är dags att vi lär oss skriva dem ordentligt på näsan, så att vi inte i vanlig ordning behöver komma på fyra timmar senare vad vi borde ha sagt.

Ok, här kommer några av mina exempel som är effektiva kommentarstoppare och som får kommentatorn att haja till:

* Varför ammar du inte? - Varför vill du veta det?
    * Har du gått upp i vikt? - Ja, jag går upp varje morgon.
    * [Gravidmage] Vad stooor mage du har! - Ja, min man har stor kuk.

Äh, det blev dåliga exempel just nu, mina barn vill att jag ska läsa böcker för dem. Fram med era bästa svar-på-tal nu!

• Svar på tråden Hur man bemöter klumpiga kommentarer - tråden där vi lär oss ge svar på tal!
  • highfive

Varför sitter din 7månaders på potta? -för att hon inte ska behöva sitta i sin egen skit
    Varför ger du henne inte socker? -för att din hund dog av socker (okej denna är ju ganska personlig )

• xxmeyaxx

Jag behöver en!

Ni har ju varit tillsammans så länge nu, ska ni inte skaffa barn snart?
    [Vi försöker, men det vill vi ju inte berätta.]

På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • Lilith74

Ha vad roligt!

Kommer inte på något bra själv...

• highfive

xxmeyaxx
    Ni har ju varit tillsammans så länge nu, ska ni inte skaffa barn snart? - det är saker som måste ordnas först (en graviditet till att börja med... men frågar dom om detaljer kan du ju säga att ni ska typ måla om vardagsrummet först )

• Pallas

meya: Prova: "Det verkar som vi är sterila", det får nog knäpptyst på de allra flesta, haha!

• Thmaca

Åh.... älskar att ge råa svar

Den ständiga frågan när man va gravid..."å hur mycket har du gått upp i vikt" Ja, du jag vet inte riktigt, själv då?

Fick tyst på en hel del

Lycklig mamma till Leo
  • mammaNena

varför får ditt barn äta pommes fritt på mc donalds??
    Ser hon ut att må dåligt?? e väll mitt beslut??

• xxmeyaxx
    highfive skrev 2006-08-23 00:01:16 följande:
    xxmeyaxxNi har ju varit tillsammans så länge nu, ska ni inte skaffa barn snart? - det är saker som måste ordnas först (en graviditet till att börja med... men frågar dom om detaljer kan du ju säga att ni ska typ måla om vardagsrummet först )
    Pallas skrev 2006-08-23 00:01:26 följande:
    meya: Prova: "Det verkar som vi är sterila", det får nog knäpptyst på de allra flesta, haha!
    klockrena
    På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
  • Lilith74

Nu kom jag på en som en kompis faktiskt sade när hon fick en klumpig kommentar om sin väldigt stora mage

Kommentar: "Oj, är det trillingar därinne eller?"
    "Nej, jag är den första kvinnan som inseminerats med elefantsperma"

• Fru Gustavsson

Är sjukligt trött på folk som tycker sig ha rätt att kommentera hur stor min gravidmage är. Nästa som säger något lustigt i stil med:
    "Du har blivit riktig tjockis" säger jag "Detsamma" till, i samma glättiga ton och ett påklistrat leende.
    Eller kanske...
    "Visst är det skönt att jag är gravid så att det ger dig chansen att äntligen få kalla någon tjockis utan att få en smäll på käften".

Life ain't easy for a boy called Sue
Svar på tråden Hur man bemöter klumpiga kommentarer - tråden där vi lär oss ge svar på tal!