• knoppen

e det "farligt" med vitlök? Snabbt svar!

Jag äskar vitlök, men det e inte så att jag äter det alltid...
    Har det dock i dagens middag... o undrar om det e något som bebis inte tycker om...? Behöver ju inte göra det i onödan...3 klyftor e där i maten.

Snabbt svar önskas...
    kram

• Svar på tråden e det "farligt" med vitlök? Snabbt svar!
  • Japp

Käka käka käka på!! Gott gott gott. Kram.

• Linda1976

Nämen snälla! varför skulle det vara farligt! Ät på bara! Det är helt ok!

• tinkerbell74

Nej, inte är vitlök farligt, kan jag inte tänka mig.

• Japp

Linda1976

Din inlägg med många utropstecken och din ton gör att man kan tro att du är upprörd över vissa frågor. Är du det?

• Lilla K

Knoppen: din bästa vän under graviditeten när det gäller mat är livsmedelsverkets hemsida, www.slv.se, sök på Gravid.

Där står allt du behöver veta, och även varför du ska undvika vissa saker. Kanonsida!

• Linda1976

Upprörd? hehe, nej absolut inte... Så är det inte menat, gillar utropstecken bara Däremot så är en del frågor väldigt förvånande.... De flesta borde väl vid det här laget veta att man på slv kan läsa ALLT om mat.... Men visst, fråga måste man få göra, även om som sagt en del frågor är lite lustiga. Dock inte meningen att verka upprörd, som sagt

• Japp

Linda1976

Oki!! Kanske ska du utelämna "men snälla" typ? Kan misstolkas. Kram

• Linda1976

Jag tänker inte frisera mina tankar innan jag skriver... sorry! Lite ska vi väl tåla även om grav.hormoner spökar... Och i just detta fallet så tyckte jag att "men snälla" var befogat....

• Linda1976

Och stackars "knoppen" säger ingenting..... Det var INTE meningen att låta otrevlig! Ibland blir det lite storm i vattenglas utan anledning.... KRAM!

• knoppen

jag tog inte illa vid mig alls så det e ingen fara

• siamesen

vitlok ar mums..och lok ocksa. daremot kan bada tva doda katter men det hor ju inte hit egentligen, savida du inte har en kattunge i magen

• knoppen

nä, ingen kattunge här inte

• Leaaa

Om du har lågt blodtryck så ska du kanske inte äta allt för mycket. Vitlök sägs sänka blodtrycket en aning. Jag skulle minska på vitlöken under den tiden då jag hade ganska lågt blodtryck sa min bm.
    Annars ska det nog inte vara några problem alls! Marinerade vitlöksklyftor = MUMS!

/Lea

• knoppen

mitt blodtryck är rätt så bra så... Då knaprar jag på som vanligt då!
    Kram

• drakon

När jag väntade sonen så fick jag sug efter vitlök fastän jag avskydde det innan graviditeten. Nu älskar jag det och äter det ofta. Ät på du

• Leaaa

yes box gör du så
    Då tar ju inte förkylningen på dig heller

/Lea

• Japp

Jag är inte garvid Linda1976

Svar på tråden e det "farligt" med vitlök? Snabbt svar!