TS: Tamamo Tropical, är verkligen billigt! eller brukar vara det har inte kollat nu.. så visst för de priset ok..
å när man reser med en liten så kan man beställa resesäng, matstol, enkel sulky, å så kommer vaktmästaren å sätter extra "tätning" på balkongen (har ju annars rätt stora hål som de säkert syns på bilderna), hotellet har uppträdande några dagar/kvällar veckan. de har tvättmaskin för gäster (vilket är bra när man reser med barn),
MEN runtomkring finns egentligen bara en BRA normalpris restaurang- så det blir enformigt å fullt... (finns några annars att välja på om ni inte är kräsna)
vattnet i poolen är svinkallt, en del av stora poolen är uppvärmd med det kan verkligen inte vara många grader...
bubbelpoolen kostar å är svinkall!
stor varning för kackerlackor, inte så de kryllar på rummen, men tycker det är lika otrevligt med några st.. å inte tal om utanför hotellet på gatan när det är mörkt, det kryllar så man tillslut inte tycker det är nått att de springer över fötterna helatiden! Vi har rest jorden runt typ ett par varv å jag kan säga att jag aldrig sett så mycket kackerlackor någon annanstans!
å efter den upplevelsen samt ett annat lägenhetshotell på playa de las americas, som vi råkade hamna på (varifrån vi tog oss in på ett annat hotell lika snabbt) så väljer jag mitt boende mycket omsorgsfullt
för att inte uppleva det igen!
så kalla vattnet å kackerlackorna är största anledningen att jag klassar stället värdelöst, vet andra som varit dit oxå lite olika år å säger samma sak...
ja vet inte vad resebyrån säger men jag vet bara att jag brukar vara ca en månad (eller 2*15 dagar) varje vinter på olika canarieöar (dock oftast GC poerto rico), lite olika tider men alltid början någongång mellan 1 dec- mitten av mars, å det har hänt mer än en gång att man inte satt på sig chortsen en enda dag under en vecka! dock är det ofta åtminstone lite sol en stund på dagen men vad hjälper det om mätarn visar 13-16 c...
förra vintern har det regnat ovanligt mycket på alla canarieöar.
nått år sen kom det tom snö (som förvisso smälte så fort det kom på marken men ändå), ett annat var det orkan... blåser gör det ofta... Men visst det har hänt att det varit superfint i 3 veckor i sträck oxå.. vädret är ostadigt där på vintern å några flerdagars prognoser har de svårt att lägga just för att det kan vara så växlande.. sen flyger ju kalima vindar in över öar då å då (sandstorm från afrika) å då blir varmt å jätte kvavt, många får bronkit å andra luftrörs sjukdommar å förkylningar av de fina sanddammet... håller på oftast en dag eller två..
många blir så besvikna då de förväntar sig sol å varmt, å är det det man vill i första hand ha ut av semestern så bör man nog välja nått annat, är man däremot nöjd med förhoppningsvis superfint väder annars bara slappa å ha trevligt så är det ok..