• sevgilim

Ny soffa - hjälp!

Jag behöver en ny soffa i vardagsrummet.
    Nu har vi en vacker röd sammetssoffa (2-sits), men funderar på en hördbäddsoffa.
    Tapeterna är vita nu, men om vi tapetserar om blir det nog gult.
    Den nya soffan ska inte vara för "modern", me bekväm och gärna kunna användas som gästsäng.

Ge gäna förslag på både soffa och vilken färg det ska vara!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-23 11:10:44:
    Kan tillägga att vi har en mörkröd orientalsk matta som ska vara kvar i rummet.

• Svar på tråden Ny soffa - hjälp!
  • jossefina

Du skrev: "om vi tapetserar om blir det nog gult".
    Jag har gula tapeter i vardagsrummet och tycker det är störtomöjligt att hitta färger som matchar till dem. Vi köpte en ny soffa för ett år sen. Det blev en i beige, kanske aningen mot linnefärg. Jag är inte helt nöjd med det valet heller...
    Det är svårt som jag skrev. Helst skulle jag ha vit lädersoffa, men det passar inte i en barnfamilj! Lycka till med inredningen! Jag ville bara varna lite för gula tapeter. Man gör det onödigt svårt för sig

• sevgilim

Jag tyckte iaf att det var rätt fint med min vinröda soffa mot de gula tapeter jag hade i vår förra lägenhet

• musli

Har också svårt att matcha vardagsrumsmöbler mot gul tapet...

Möjligen en grön soffa men iom att du dessutom har en mörkröd matta så blir det så mycket färger som blandas..... Tror nog att det bästa är en svart soffa i detta läget för att inte få för mycket färg-mixer...

//heavy metal-mamma...
  • jossefina

Ok. De e ju nog skillnad på gult och gult också. Om du gillar vinrött och hittar en gul nyans som passar till så go on! Det blir i alla fall varma färger

• sevgilim

Vi får se, men jag gillade min röda soffa mot den varmt gula tapeten

Ngn annan?

• sevgilim

Men hallå tjejer!?
    Jag brukaratt få så bra hjälp här på FL... Vad har hänt??

• mammatotoo

Soffan "dialog" från em är ju supersnygg och finns i alla möjliga färger, du får bygga den hur du vill ha den. Men jag tror inte att det finns med bäddsoffdel (fast den är ganska djup så man kan nog sova på den som den är)
    Jag skulle nog fundera på en brun eller grå soffa till gula väggar.

Svar på tråden Ny soffa - hjälp!