• Anonym (Fjantig!)

Jag är så elak!!!

Jag har verkligen problem. Jag är så elak och jag kan inte få stopp på det. Det blir bara värre och värre.

Jag är elak mot min sambo, vårt barn, mina föräldrar - mot mig själv!

Ofta är jag en riktig surpuppa. Vill inge, kan inge och orkar inge.

Idag vaknade jag och är magsjuk. Kan inte lämna barnet på dagis. Ringer hem sambon och han säger att han inte kan komma hem för de måste verkligen få klart på jobb idag.
    jag blir förbannad och kastar luren i örat på han.

Varför då? Han jobbar och jag är arbetslös... jag kan väl själv ta hand om ungen.

dessutom råkade barnet skalla mig rakt i huvet och jag blev så arg så jag slog tillbaka!
    Varför då? Det var ju absolut inte meningen av barnet. Men det gick av ren reflex att jag slog tillbaka.

Jag gapar och skriker här hemma, tycker så jävla synd om mig!

Va ska jag ta mig till. så här kan vi ju inte ha det.

• Svar på tråden Jag är så elak!!!
  • Glittrig penna

Vad du ska göra? Gå till psykolog. Uppenbarligen är det något som gör att du inte mår bra.

• Morsan33

du slog barnet??

Sök hjälp!! Och det fort !

Morsan33 V.35
  • Minxy

Du är alltså oförskäm och elak mot andra, du SLÅR ditt barn och ändå skriver du att du tycker så jävla synd om dig själv?!
    Det är dina närmaste familjemedlemmar det är synd om - inte dig!

För allas trevnad bör du söka hjälp NU!

• murcia

Ilskan kanske är ett symptom på att du känner att du lever under stor press? Tror att på att man då får sätta sig ner å fundera lite varför är jag så arg, vilka situationer osv. Vad ligger bakom? Frustration?

Kan du vara på väg in i en depression? Alla blir inte nedstämda å lessna, vissa blir arga.

Sök hjälp för din egen skull och din omgivning. För du är värd att må bättre än du gör!

Finns en hel del tips å råd på nätet, sök t ex på "Anger mangagement" (inte bara en film )

• Anonym (xx)

Jag tycker det låter som att du är less på att gå hemma och känner dig ensam..
    Se till att skaffa dig något att göra så att du känner dig behövd.

mvh

• qaz

sök hjälp nu.nästa gång kanske du slår för hårt.

• SusL

Håller med övriga : se till att få hjälp!

• biomedbonus

Jag tror nog TS förstår att DET är hon som är dum.
    Men sök hjälp nu!

• Nadjis

Sök hjälp, herregud! Blir återigen förvånad över att så många här på fl verkar slå sina barn och inte tycka att det är så farligt! Blir så FÖRBANNAD när jag läser sån smörja. Sök hjälp och se till att aldrig ALDRIG någonsin slå ditt barn igen. Det är aldrig ok, hur mycket ursäkter du än har. Man slår ALDRIG sina barn!

• Anna1111

Jag tycker det låter som att du har en depression. Kika runt lite på nätet om denna sjukdom. Som man kan bli frisk ifrån, ofta är det bara tillfälligt, men ibland behöver man lite hjälp att bli frisk. Men det blir alltid bättre. Men som sagt kika lite på nätet och se om du känner igen det. Tycker du att du känner igen dig i symptomen (inte alla nödvändigtvis, men några) så kontakta vårdcentral eller dyl och läs upp de symptom du träffat på och lite ingående hur du personligen känner dig så finns hjälpen. Det blir bättre, men ibland kan man inte ta sig ur en ond cirkel av sig själv.
    Men sök hjälp för så här kan du inte ha det.

• Glittrig penna

Alltså, hon har väl för sjutton inte sagt något om att det inte är fel att slå?

Hon söker hjälp här. Hon får rådet att gå och söka hjälp omedelbart.

Varför går ni på så? Läser in en massa som inte ens är sagt. Självklart mår hon dåligt och det är fullständigt accepterbart att hon tycker synd om sig själv. Det gör man när man mår dåligt.

Hon har iallafall självinsikten att se att det är hon som är "problemet". Till skillnad från många andra fall där det skylls på alla andra...

Jisses. Mammamaffian är igång igen...

• Anonym (Bitch)

Kan ju vara relaterat till nån sjukdom oxå... Eller tillstånd.

Tycker du först och främst ska ringa din läkare. Berätta problemet så det kan undersöka dig. Är det inge fel på dig så kanske han kan skriva remiss till en kurator.

Varför ajg säger de är för jag själv har agrresionsproblem pga underfunktion av sköldkörteln. Jag fick levaxin vilket sänkte min ilska ett tag men åter igen är man arg.

Så jag kan förstå dig men att slå sitt barn är inte bra men när jag mådde som sämst kunde hunden min få en lätt smäll över nosen när hon inte gjorde som jag ville. Men ta tag i dina problem å gå inte bara hemma å må dåligt !

• Morsan33

Glittrig penna:

Klart man säger åt henne att söka hjälp??
    Vad skulle vi annars säga, men ooooj sååååå synd om dig, hoppas det löser sig?? eller vad?!

Morsan33 V.35
  • Anna1111

Precis, behöver inte var "depp", kan var sköldkörteln alt. struma. Nu är ju inte jag någon expert. Men söker du hjälp kan det bara bli bättre. För det blir det. Gå inte och dra på det tills du känner dig alldeles vansinnig
    ( kanske du redan gör ).

• Fred

Man har ett val, det gäller att tänka.. nu är jag glad! i dag ska bli en bra dag!

välj att svara med positiva komentarer istället för negativa. Det kommer att sätta igång en spiral, ditt barn din sambo din släkt blir gladare och trevligare och det kommer få dig att bli gladare och trevligare.

Ge oförväntad beröm, stärk människor i deras roll och plussa för deras insatser även om dom är små och obetydliga.

Gör en osjälvisk handling varje dag, ge dig fan på det.. det kan vara hur litet och obetydligt som helst bara den är osjälvisk.

Livet är sjukt kort, att gå runt och vara sur och elak försämrar allas lifskvalitét. Bryt eran onda spiral till en positiv.

• Anonym (Fjantig!)

Jo, det är självklart att jag behöver hjälp av något slag. Men ingen tar mig på allvar!

Jag har aldrig skrivit att jag tycker det är OK att slå ett barn. Tvärt om det gör man bara inte, men idag hände det. Det värsta av allt är att jag inte kan göra det ogjort!

Jag är livrädd att det kommer bli värre... men vad ska jag göra - som sagt lyssnar inte sjukvården. Det är år att vänta i kö till psyk ju. Ska jag säga att jag slagit mitt barn!? Då tar de ju h*n ifrån mig!!

Jag lovar, det är kaos i mitt huve nu! -är rädd att jag "loosing it".

Dessutom - Jag ska snart ha ett barn till!

HJÄLP!

• Snusadus

din BM kan kankse hjälpa dig få kontakt med en kurator.. det brukar finnas en sådan på alla mvc.. eller på bvc kanske.. kolla upp det.. du behöver prata med någon..

aang slaget... säg som det är till den du får prata med.. det var väl en engångshändelse? i så fall är det ju bra av dig att ta till hjälp INNAN du slår igen.. eller hur..
    Tänk att du gör det för DIN skull och för dina barns skull... Du kommer att känna dig starkare! och ha mer kraft om du får hjälp att bearbeta dina känlor...

Ta tag i det redan idag! skriv ett brev med vad du vill prata om..
    Ring Bm eller bvc imorgon så du får hjälp genast!

• Anonym

Jag ringde företagshälsovården som akutremitterade mig till psyk. Det tog tre veckor innan jag fick börja på samtal hos psykolog.Dom tar inte ditt barn ifrån dig. Ju längr du går, desto värre blir det.
    Jag gick på samtal 1 gång/vecka ca 2 månader förra hösten men slutade självmant för jag tyckte det hade blivit bättre. Nu är det sämre än förrut så jag måste någ ringa igen.
    Du är inte ensam och du kan få hjälp. Och barnen måste fara mer illa än så innan du blir av med dom. Lycka till

• Lundby87

Du vet att du har problem jag skulle se till att hitta någon att prata med som lär en att hantera sånna sitiationer då du tappar kontrollen

• Lady Unicorn

Om du ber din bm så kan on ordna en tid till bvc psykologen. Så är det här i alla fall. Jag går och pratar med bvc-psykologen eftersom jag mår dåligt. Det är dessutom gratis att gå till psykologen via bvc.
    Det är klart att det kan vara fysiska besvär också så ring ner till vårdcentralen och KRÄV att dom ska lyssna på dig. Du behöver hjälp och du vet om det. Kräv det du har rätt till. För din egen skull och din omgivningen.
    Behöver du en vän till så finns jag. Bara skriv så svarar jag.
    Det kommer att bli bra. Be ditt barn om ursäkt, det är det enda du kan göra. Gör det ALDRIG igen.

Svar på tråden Jag är så elak!!!