• riccolina

silverschampo

hejsan

jag undrar en sak.....jag har ganska så mycket röda pigment i mitt hår. Jag undrar om det är någon annan som har det som har testat silverschampo? har det fungerat för er?, finns det bara hos frisörer- och vad kostar det på ett ungefär???

mvh riccolina

• Svar på tråden silverschampo
  • LinnaLi

Jag har använt matrix silverschampoo när jag var blond. Superduperbra. Läskig lila färg men det kan man leva med. Tror att en flaska gick på runt 80 kronor då, men det var några år sedan. Men den är dryg.

• Michaela83

Jag använder silver schampo + balsam dagligen..

Jag har använt både matrix silver schampo, men nu kör jag med Loreals shine blone eftersom det blir billigare i längden. Den finns att köpa på pumpflaska.
    Jag har för mig att lilla flaskan kostar 195:- , och finns hos frisörer.

• Luddvar

Blev nyfiken. Vad är silverschampo?

• LinnaLi

Det hjälper att ta bort missfärgningar och gula toner i blont och grått hår.

• Michaela83

Glömde skriva att det funkar super!

Tar bort gula/röda toner i blont hår.

Jag använder den för jag vill ha "silverblont"/vitt hår.

• LinnaLi

Michaela: Jag kunde inte använda det dagligen för ¨då tenderade håret till att gå över i grått... Heheh... Inte så snyggt, men jag var vitblond då. =)

• riccolina

hoppas bara att det verligen fungerar för mig....har nästan helt orange ser det ut som....vantrivs med håret så här.

vågar inte blondera håret heller nu pga att jag ammar och risken för missfärgningar.........
    vill ha mitt blonda hår tillbaka *snyft*

• Michaela83
    riccolina skrev 2006-08-23 12:48:06 följande:
    hoppas bara att det verligen fungerar för mig....har nästan helt orange ser det ut som....vantrivs med håret så här.vågar inte blondera håret heller nu pga att jag ammar och risken för missfärgningar.........vill ha mitt blonda hår tillbaka *snyft*
    Om det är helt orange så tror jag inte det hjälper...

Men jag kan tipsa om en superduper produkt!
    Jane Hellens Pärlblond.

Ingen blekning utan en färg! SKIT BRA.
    den hade jag sist jag misslyckades med min blekning
Svar på tråden silverschampo