• Inbillaren

SF mått i vecka 34???

Hej vad har era SF mått legat på i v 34?

Jag var hos BM idag. Jag är i vecka 34 och mitt SF mått var på 32. Samma mått som för två veckor sedan. Min BM sa att den inte ligger under kurvan. Jag tyckte hon mätte lite slarvigt. Hon tröck på min mage medans hon mätte.
    Men man kan ju inte låta bli och fundera på varför i så fall inte magen växt på två veckor?

• Svar på tråden SF mått i vecka 34???
  • mysen71

Jag hade ett SF-mått på 34 cm i v.34 ... Tydligen gränsfall till för högt enligt min BM !

*Mysen v.35*
  • FridaE

I vecka 34+5 hade jag 33 och låg ungefär på mittlinjen, så jag tror inte själva SF-måttet är någon fara med. Ibland växer väl inte magen lika mycket helt enkelt, BM kanske mätte annorlunda. Nästa gång kanske den ökat flera cm Tror inte du behöver oroa dej!

• AnnaKarin79

jag har 30 förra veckan, som var v33.
    ska på tillväxt UL idag, trots att jag ligger strax under svensson kurvan. tror det beror på att en BM mätt vid ett tillfälle, då kurvan steg väldigt mkt, som sen är det 'den vanliga' som mätt och då ligger den på samma kurva som vanligt.

sen beror ju det på hur bebis och foster vatten ligger då de mäter, så du är säkert normal!

• EST

Idag 34+0 var mitt sf-mått 32 och ligger mitt på normalkurvestrecket.
    Ts du ska se att magen vuxit mer tills nästa gång och som sagt 32 är mitt på normalkurvan.

• MaddeMeduza

mitt sf mått låg på 33 i v 30+5 och i dag när jag mätte på mvc så var det 35 (34+0).
    Tyckte själv att den inte växt så mycket men jag fick svaret i dag...den är fixerad och klar! Så den har ju sjunkit en del.

• Lillasyrran76

I 33+1 hade jag 31 cm och låg mitt på kurvan. I 35+0 hade jag 33 cm, fortfarande mitt på kurvan.

• Inbillaren

Tack för alla svar!! Verkar som det kan variera. Jag tror dock min BM mätte lite slarvigt....

• septbebbe

Jag hade 28 i v. 33+5 o ligger på nedersta kurvan. Jag har varit på tillväxt ul en gång eftersom jag legat på nedersta kurvan hela tiden men bebisen mådde bara bra!
    Min bm sa att det beror mkt på hur man bär barnet! Hur mkt magmuskler man har. Hur mkt underhudsfett man har etc. Hon sa också att det viktigaste är att man VÄXER! Alla har sin egen kurva men det viktigaste är att det växer från varje gång som sagt. Sedan var min bebis också fixerad vilket också kan bidra!

• Frida81

Hade 31cm v.34, samma som för 2 veckor sen....bäbisen växer lite olika under olika perioder :)

• Dunsan

Mitt mått i v34 (33+6) låg på 31cm, hade inte heller växt de senaste två veckorna... Så hon ville att jag skulle komma in nästa vecka oxå så vi får se om jag växt nåt då... har jag inte det blir det ul sa hon...
    Men jag är inte så orolig för förra gången hade jag en annan bm och jag är ganska säker på att det mätte lite olika

Svar på tråden SF mått i vecka 34???