• Skärgårdstösen

"Spasmer" i magen!!! Lite orolig!

Är i vecka 38. I dag när jag låg och sov middag vaknade jag av att hela magen skakade som i en snabb spasmer. Kändes som när bebisen har hicka fast MYCKET snabbare. Som ett anfall. Blev så rädd. Höll väl på i några minuter. Någon som vet vad det kan vara???

• Svar på tråden "Spasmer" i magen!!! Lite orolig!
  • Skärgårdstösen

Ett nytt försök...

• MissWiren

Hej..puffar upp för jag vill osså gärna veta. Har känt likadant ett par grr..speciellt upptill lixom. Har varit orolig över att det är barnet som inte mår bra och så..

Vill gärna veta..

*Puff puff*

• Jejja

Det har jag känt de senaste dagarna. Det kommer några snabba dunkar ibland nere på magen och ibland uppe på magen. Har ochså undrat vad den håller på med, är det gympa eller dansar den disco där inne
    Veka 38+3

• stollan

Jag har också haft så vid ett flertal tillfällen. Pratade med min BM om det och hon sa att det är många som får så men de vet inte riktigt vad det beror på. Däremot hade hon inte hört någon som såg det på bebisen närden väl kommit ut. Dvs det fanns inget sådant samband så hon sa att hon trodde att det kunde vara livmodern som krampade sig (träningsvärk) lite och inte bebisen.
    Jag tycker det känns jätteobehagligt, för det kan hålla på en bra stund.
    Men ska jag lita på henne så är det inget farligt och ganska vanligt.

Stollan v.39

• marna

Jag har oxå känt av detta, hur läskigt som helst och tankarna fastnar vid att det skulle vara nåt fel på bebisen.
    Har bara känt det uppe på magen, snabba spasmer lixom, men orolig blir man

• Tvåbarnsmamma79

Kan bara säga att jag känt likadant flera gånger Frågade bm om det,men enligt henne verkar det vara helt normalt.Hon sa att hon hört fler som haft det så,och det verkar inte vara nåt konstigt eller onormalt med det Men visst känns det lite skumt!

• Tvåbarnsmamma79

Kan bara säga att jag känt likadant flera gånger Frågade bm om det,men enligt henne verkar det vara helt normalt.Hon sa att hon hört fler som haft det så,och det verkar inte vara nåt konstigt eller onormalt med det Men visst känns det lite skumt!

• delifi2

ja ahr oxå känt så, känns inget roligt alls, d lixom bara darrar till i magen.

Tur att d inte verkar vara nåt farligt eller onormalt iaf

• kristinah

Har också kännt av det----verkar inte helt ovanligt och det är ju skönt att veta...först trodde jag att det var nåt anfall som bebisen hade men det kan ju vara livmodern förståss...

• saggitarius

jag har oxå haft de ryckningarna men aldrig ens funderat på att oroa mej över det...
    Jag har helt enkelt fått för mej att det antingen är livmodern som slappnar av lixom.. ungefär som när man håller på att somnar in så kan ens eget ben rycka till på samma sätt...massa snabba ryckningar o så slut.. Min andra teori är att det är bebisens muskler som rycker till på samma sätt som iaf mina egna gör ibland...

• Skärgårdstösen

Skönt att vi var fler och att det verkar normalt!!! Min intuition säger mig att det kan vara livmodern som "krampar"...

• linhen

Jag kan oxå få så... Inte så hårt ännu, är i v. 27, men riktigt snabbt!
    Känns som nån knackar inifrån....

• Leeloo

Jag har oxå haft så. Känns som bebisen får typ epilepsianfall eller nåt. Det bara skakar i magen. Jag blev jätterädd.

• Tjej 1975

Jag har också varit med om det. Känns läskigt.

Svar på tråden "Spasmer" i magen!!! Lite orolig!