Inflammation i bukväggen? Var hittar jag mer info?
Hej hörrni. Min käre make har haft gräsligt ont i magen sedan i fredags, och därtill haft typ diarré deluxe och kramp i magen. Ingen feber att tala om, dock, men väldigt ont och ömt i magen när man tar på den, i synnerhet när man trycker djupare. Visst blod i avföringen också... Igår morse fick vi fara in akut pga smärtorna och han blev inlagd för att de trodde att det rörde sig om en blindtarmsinflammation med atypiska symptom. Röntgen visade dock inget, men han blev kvar över natten för observation. Efter att ha fått en massa smärtstillande och levt på dropp sedan igår förmiddags så har magen lugnat ner sig och smärtan har släppt, men han är typ grå i ansiktet och SKITDÅLIG fortfarande. Givetvis utskriven, för han är alldeles för frisk för att ligga på sjukhus. Han har precis börjat en ny utbildning och vägrar bli sjukskriven, men nu är han verkligen risig. Usch, jag är så orolig
Vi har inte fått veta vad det var som var fel med honom, läkarna visste inte. Infektionsvärderna var något förhöjda, men inte alarmerande höga, blodtrycket var högt igår när vi kom in men var nu normalt och pulsen som låg över 90 igår var idag helt okej också. Han har helt enkelt piggat på sig.
Vi fick träffa sjukhusets kanske mest opedagogiska överläkare som menade att det nog rörde sig om en inflammation i bukväggen. Jaha? Och ...? Vad är det?
Jag känner mig som att jag sitter i vacuum just nu. Jag är svintrött efter att ha oroat ihjäl mig sedan i fredags och efter att ha tagit hand om vår vildunge helt på egen hand så länge, jag hade liksom räknat med att det skulle bli BRA bara han kom in till sjukhuset. Hade det varit blindtarmen så hade det liksom varit bättre, för då hade de opererat och sen hade han blivit BRA, men nu är han liksom friskförklarad men skitsjuk på nåt konstigt sätt.
Finns det någon läkare här på fl som kan ge mig mer info om inflammation i bukväggen? Vart kan jag läsa mer om det? Läkaren sade zip zero nothing liksom....