• ShootingStar

Gardinstänger i bostadsrätt???

Undrar om nån vet..
    Det är så att vi ska flytta om en vecka från vår bostadsrätt. Och vi köpte ju nya gardinstänger när vi flytta in här, svarta fina med krumelurer på ändarna. De som satt uppe när vi flytta in va vanliga tråkiga vita med massa rost och alldeles böjda å fula...

Nu när vi ska flytta vill jag ju självklart ta med dem jag köpt. Men ska gardinstängerna stanna i lägenheten, eller får jag ta med dom? Det är ju ändå jag som köpt dom... Dom va ju inte gratis direkt...

Nån som vet...

• Svar på tråden Gardinstänger i bostadsrätt???
  • Den där Linn

Varför skulle ni vara tvungen att lämna kvar dom?

• ia1

Det beror på om ni sagt något till dem som tittade på lägenheten.
    Om saker INTE ska ingå i lägenheten ska man ta upp sådant med mäklaren INNAN visningar, så de har en chans att säga till ev köpare.
    Jag hade saker som satt uppe i min bostadsrätt som jag lät följa med, för de följde med när jag köpte. Men allt annat sa jag till om.

Prata med din mäklare innan ni flyttar, säg som det är, att du glömde fråga om de skulle ingå och eftersom ni köpte dem nya vill ni ha dem med er. Alltid lättast att lägga alla korten på bordet! Har ni kvar de gamla, kan ni alltid sätta upp dem.

Det finns bra förslag, det finns dåliga förslag och så finns det ias förslag...
  • Annevi

I bostadsrätt behöver man inte lämna gardinstången, tror jag i alla fall. Vi sålde våran nyss och inte lämnade jag kvar dem. I hyresrätter däremot ska det finnas. Handlar nog mest om att det skulle bli en massa bekymmer med nya hål i väggen hela tiden annars.

• BlåRosen

Gardinstänger samt fästan behäver man inte lämna,, det är era egna..

Men jag har lämnat fästen då det inte är någon större kostnad..

Samma gäller persienner,, det är något som man tar med sig om man flyttar OM man köpt till dom under tiden man bott där.. Man kan göra upp med nästa inflyttande gäst att köpa av persiennerna.. Så har jag gjort..

• BlåRosen

DETTA gäller OAVSETT om det är en hyres eller bostadsrätt..

MEN,,,
    Satt fästerna där om det skulle vart en hyres,,,så lämnar man då man flyttar.

• ShootingStar

Tack för alla svar!

Men då lämnar jag dom inte. Tar med dom å göra fint i vårat hus istället!

Tack igen!

Svar på tråden Gardinstänger i bostadsrätt???