Flytningar under hela graviditeten...
Jag har under hela graviditeten haft vit-gul-aktiga flytningar. Jag måste ha trosskydd varje dag. Finns det fler som jag som har samma problem? Ibland har de även varit lite grönaktiga och lite rosa.
Jag har under hela graviditeten haft vit-gul-aktiga flytningar. Jag måste ha trosskydd varje dag. Finns det fler som jag som har samma problem? Ibland har de även varit lite grönaktiga och lite rosa.
Inte använda trosskydd!!
flytningarna har blivit värre för dig med att du använder trosskydd..
Man får normalt sett ökade flytningar under graviditeten och det man ska göra då är att byta trosor oftare och lufta underlivet...
jag måste använda trosskydd, annars kommer det ju i trosorna, o ibland luktar de oxå... :(
Du har inte funderat på om du har någon könsjukdom?
Eller så kan det vara att du har dåligt PH-värde.
Gå och kolla!
ja det luktar för att du använder trosskydd!!
Trosskydd ska inte användas annat än vid mens....
det som händer med trosskydd är att du hamnar i en ond cirkel.... du får flytningar, du sätter i trosskydd - du får fler flytningar och du använder ännu mer trosskydd - det börjar lukta - du använder ännu fler trosskydd....
underlivet måste få andas o hur kan det andas om du hela tiden har en bit plast i trosorna??
*sov naken
*använd inte tvål i underlivet
*undvik tajta kläder
*undvik material i syntet typ tyget i cykelbyxor, tihgts, strumpbyxor osv...
*gå med rumpan bar hemma under en kjol eller liknande...
efter några dagar så kommer du märka att flytningarna minskar...
byt hellre trosor 4 ggr om dagen än att använda trossktydd som gör dig mer skada än nytta
kolla också med din barnmorska om du kan ha svamp....
tack för tipsen "nyfiken gul"!
Nyfiken Gul - trosskydd är till för flytningar. Annars skall man använda binda.
Det har min BM sagt och det lyssnar iaf jag efter.
Jag har massa flytningar (är i v.13) men jag byter trosor 2-3 ggr per dag
och "blundar" när jag är på toa.. hahaha..
Nädå.. men visst kan man väl ha trosskydd... som majblomman säger...
Försök sova utan trosor i allafall så luftar du där nere!
Kan faktiskt vara en infektion också -troligtvis svamp. Kolla upp det tycker jag.
jag har börjat använda trosskydd...är nu i v.32
hur kul är det när flytningarna går igenom kläderna...pinsamt!
Tyvärr inte så rik att jag kan införskaffa typ 100 trosor för det går nog åt mer än byte 2-3ggr dagen,nuförtiden
Luktar dom bör du kanske kolla upp det med bm.
Jag har haft en infektion i underlivet nu under grav. fick pencillin för det.
Min bm har oxå sagt att man får mera flytningar av att använda trosskydd just för att det blir så tätt av plasten i trosskyddet. Jag har oxå samma problem med enorma flytningar och klarar mig inte utan. Gjorde det en gång och det är hemskt att gå med dyngsura trorsor hela dagen, för det splar ingen roll om man byter trosor så blir dom lika snabbt blöta
Jag har alltid haft lite flytningar - men nu under graviditeten är det värre. Skulle inte funka utan trosskydd helt enkelt.