• Anonym (Kränkt)

Chefer kan bete sig som dom vill.....

Jag har en tvist med min arbetsgivare...

Jag saknar stöd från fackförbundets ombudsman..

Jag är sjukskriven.

Jag har blivit kränkt,mobbad mm... Min chef arbetar för att jag skall säga upp min anställning (sedan 1997)

Jag mår dåligt och är inte sjukskriven för att det är roligt och har varit det gannska länge nu...

Min läkare säger att det är omöjligt för mig att gå tillbaks till mitt ordinarie arbete då det är arbetet som till största del är orsaken till min sjukdomsbild...

Så här sitter jag nu.. Jag har en anställning sedan 1997. Jag skall börja arbetsträna men det är inte lämpligt på min egen arbetsplats...

Finns det nån som varit i liknande "kläm" sits??

Just nu känner jag mig ensammast i värden..

Har kontaktat arbetsmiljöverket och dom anser helt klart att facket skall företräda mig i detta ärende...

jag vet att jag måste orka . Men kan inte orka..

Nu vet jag varför många tar livet av sig pga av arbete..

Visst Jobbet är inte allt...

Men att sitta i denna båt...

• Svar på tråden Chefer kan bete sig som dom vill.....
  • Anonym (Kränkt)

Inegn??

• Motljus

Nu vet jag inte vad som fattas dig, men du har inte möjlighet till att byta jobb?

Även om din arbetsgivare behandlat dig dåligt, och han/hon slutar med det, så kommer det alltid att ligga mellan er och skapa en obehagskänsla.

Men som sagt, jag vet inte hur du har det. Bara en tanke jag fick.

• spacebeare

håller med Motljus varför fortsätta halta på i en situation som uppenbarligen inte blir bättre
    lycka till

• kayal

Talesättet "Man måste vara frisk för att orka vara sjuk" säger ganska mycket.

Har inte varit i din sits men när jag var gravid så var det strul med försäkringskassan om havandeskapspenning. Det var jobbigt. Jobbade inom förskola och hade ont av att utföra mina arbetsuppgifter.
    Men.. ja, de var iaf en jobbig tid. Man var liksom tvungen att orka "vara med" i skallen och ringa runt och fixa med papper och ordna och dona och allt man egentligen ville var att sova och inte röra sig ur fläckan för att man hade så ont och var så trött hela tiden, det tar också väldigt mycket psykiskt när man måste hålla på och kämpa sådär och ingen tror en.

Jaja.. håll ut och kämpa på.. och lycka till

• Anonym (Kränkt)

Desvärre är det inte så enkelt för mig att byta jobb med min sjukdomsbild just nu..

Mitt drömcenarie är att jag skulle kunna börja på ett nytt jobb i morgon...

Tyvärr har min arbets sits orsakat mig en hel del krämpor som jag inte vill att någon annan i hela världen skall få prova på..

Tack för era svar.

Finns det ingen som har det liknande??

• Bo Peep

Arbetsgivaren har ju ett rehabiliteringsansvar. Kan du inte omplaceras?

Om inte det går så måste du komma vidare på nåt sätt. Bryta det mönster du lever i nu. Du kaninte vara sjukskriven hur länge som helst och om arbetsgivaren gjort vad de kan så kan du bli uppsagd. Bättre att förekomma detta och göra nånting själv. Lägg den energi du har på att ta dig vidare inte att älta oförätter och negativa känslor. Det är inte lätt, det förstår jag, men har du nåt val?

Hoppas det ordnar sig.

• Anonym (Kränkt)

Arbetsgivaren jar et rehab ansvar...

Han tar inte det ansvaret...

Tvärtom.ö.

Jag känner som du skriver...

Hur länge skall man va sjuk??

• Rockelina

Vet inget om den situation du är i, men kom att tänka på livshandboken.se (el liknande), där står många råd, coachning om hur hitta tillbaka till positivt tänkande och komma vidare, finns egen flik för jobb

• Anonym (oxå)

Jag har oxå varit på en arbetsplats där det skar sig med chefen. Jag valde att säga upp mig och börja studera, något som jag inte har ångrat en sekund. Finns ingen anledning att stanna kvar på en arbetsplats där man mår dåligt, finns alltid andra alternativ som är bättre.

• Anonym (Kränkt)

Det finns alltid alternativ. jag har jobbat över tio år i samma concern och nu är jag sjukskriven .. AG har ett rehab ansvar som han inte tar...

Jag har fast anställning. Ganska Ok lön..

Och jag förlorar om jag säger upp mig..

• Birgitta2

I nedanstånde forum kan du få hjälp av många som har det som du. Forumet heter Utbrändhetshjälpen och många har blivit utbrända just på grund av arbetssituationen och varit sjukskrivna länge. Många har ångest inför arbetsträning etc. Gå in på länken, läs och kontakta människor där. Där har du massor av hjälp!

http://www.utbrandhetshjalpen.com/forum/

• Anonym (Kränkt)

TACK!

• Ejnie

TS,

om det är en större koncern, går det inte att lyfta denna fråga till annan nivå än din chef och bli omplacerad i annat bolag eller så?

• Anonym (Kränkt)

Varje företag har sitt eget AB. jag vet inte hur huvudkontoret ställer sig till sånt faktiskt..

Så alltså jag jobbar i ett AB. Men som finns över hela landet ca 40 företag..

• Anonym (Kränkt)

Fler? *puff*

• enäs

Hallå!

Jag är själv arbetsgivare och jag tycker att du ska göra följande: Gå till din chef och ge honom/henne en präktig utskällning. Förklara vad som hänt, hur du känner dig och säg att det är oacceptabelt. Sedan ska du kohandla. Säg att du vill ha säg 50.000 spänn för att säga upp dig. För sluta ska du i vilket fall som helst låter det som.

Utskällningen gör att du mår bättre. Pengarna också

• Kriya

Om facket nekar Dig hjälp så har du rätt till rättsskydd (om du har hemförsäkring) eller rättshjälp som finansierar ett juridiskt ombud. Be helst att få skriftligt från facket på att de inte kan hjälpa dig, och anlita sedan ett juridiskt ombud som är bra på arbetsrätt.

Svar på tråden Chefer kan bete sig som dom vill.....