• Sommarlycka

Mammakläder i Malmö?

Hej alla Malmömammor!
    Jag undrar om det är någon som har någon butik att rekomendera i Malmöområdet som har fina mammakläder. Har varit på H&M några gånger och där finns ju en del fint men skulle vilja kika i fler affärer.(Vilken H&M har mest mammakläder?) Har varit på Lindex på Triangeln men där var mest skit när jag var där. Någon som vet om det finns någon Kappahl som har mammakläder?

Någon som vet???

• Svar på tråden Mammakläder i Malmö?
  • Knytets mamma

Mission motherhood Kalendegatan 28
    Har inte själv varit där, så jag kan inte svara för sortimentet.

Indiskan har många schyssta toppar och tunikor som man knyter typ under bysten så där finns plats för en växande mage.

Sedan är där polarn och pyret som också saluför mammakläder

Finns säkerligen fler butiker, men har lite dålig koll på det då jag än så länge har kläder så att det räcker och som jag kommer i. Vill inte lägga hur mycket som helst på mammakläder då man använder dem relativt kort tid.

• Sommarlycka

Tack för tippsen!
    Letar efter butiker som inte tar en förmögenhet för sina mammakläder. De ska ju inte användas under någon längre tid. Börjar bli i behov av byxor som inte sitter åt över magen nu. Även nya BHar hade suttit fint men det är näst intill hopplöst att hitta D-kupa i de billigare affärerna.

Fler som har tipps?

• Suzana

Hej du kan jue gå in på Misson 2 motherhood dom är rätt dyra där men kolla om du hittar några byxor på rean, jag köpte ett par byxor där och storm trivs i dom.
    Annars kan du prova H&M (Gustav eller Burlöv Center), har du provat Lindex på Gå gatan? Dom har en del mammakläder där.

Vad det gäller BH så kan jag rekomendera dig att gå in på Twilfit och oxå prova Kapp Ahls XLNT där har dom i D-kupa.

Good luck

• Knytets mamma

BH:ar kan du kolla på Lindex, de har stor sortering av det och även vissa som man kan köpa två för 199:-...

H&M på mobilia har också mammakläder.

Du kan slinka in på Polarn och pyret vid baltzarcity, på baltzargatan de har öppet fram till 16/1 och har utförsäljning. Det kan vara utgallrat, men de får visst även in en del från de andra butikerna tyckte jag att den ena sa där.
    Det kostar ju inget att kolla, har du tur kan du hitta ett par byxor för 200:-

• flurp

Har varit på Mission Motherhood och jag tycker att dom har jättefina mammakläder där. Dom är visserligen dyra, men man behöver ju kanske inte 15 par byxor heller. Jag tycker även att det är bra för dom har egen sömmerska om man skulle behöva lägga upp eller lägga in. Jag har nämligen så svårt att hitta byxor eftersom jag är ganska liten. Där är även ordning och reda i butiken, personalen är väldigt hjälpsam och trevlig. Sånt uppskattar jag, jag hatar att gå på H&M för allt hänger huller och buller där. Jag blir bara stressad när jag går in där. Men gå in och titta iallafall!!!!!

• solen

Dom har jätte fina mamma kläder på H&M på Gustav Adolfstorg, bra priser också.Jag tillhör den som inte vill betala hur mycket som helst för kläder. Man kan även fynda på second hand eller myrorna.Annrs tycker jag att det finns dåligt utbud! Jag vill se fräch ut fast jag är gravid!

Svar på tråden Mammakläder i Malmö?