• ajnas

Behöver inspiration: Spjälsäng!

Lilltjejen har snart växt ur sin korg, och det är dags att flytta över i spjälsäng. Jag vill att hon ska ha världens finaste säng, men jag behöver lite tips och inspiration!

Vill gärna ha en annorlunda säng med lite charm, men jag vet inte alls vad det är jag letar efter eller om det ens finns.

Har ni några tips på fina spjälsängar med det lilla extra? Eller har ni kanske bilder eller kan berätta om hur ni gjort er bäbis spjälsäng unik och speciell?

Jag vet att man kan göra fint med olika spjälskydd och påslakan, men jag vill att sängen ska vara fin och speciell också!

Hjäälp!

• Svar på tråden Behöver inspiration: Spjälsäng!
  • jezzzica

jag har inte själv den men jag ääälskar stokkes ovala säng. den tycker jag är jättefin och speciell...

• ajnas

Åh, ja! Den har jag sett. Den är väldigt fin, men dessvärre DYRARE än vad den är fin, tycker jag.

Hittade en norsk sida med några fina och speciella spjälsängar, www.stompa.no/home.aspx om någon är intresserad!

• ajnas

JÖSSES, började surfa på amerikanska babysidor. Man kan väl säga att de tar ut svängarna lite mer än vad IKEA gör när det gäller spjälsängar...!

Kolla t ex här:
    www.netkidswear.com/cribs.html

Vissa är jättefina, andra är.. bara för mycket

• EmMax

vi har en brio moon lux i björk med hela kort sidor.
    tycker den är underbart fin och lill killen sover som en prins i den.
    jag tycker att det är en fördel att det finns tre höjdlägen.
    priset var ca1300 om jag inte minns fel!
    finns hos babyproffsen.

• jezzzica

ja den är för dyr i know

Ja dessa amerikanare, skall alltid ta i från tårna

• ajnas

Ingen mer som har en speciell spjälsäng, eller har gjort något extra med sin och vill dela med sig?

• Pannkakan

Vi hade en Narvik från IKEA till bägge våra barn. Till tjejen satte jag upp en sänghimmel med tunna lite transparenta gardiner och sen körde jag i små silesrosor på stjälk i olika färger och fäste lite blad. Väldigt tjejigt och sött.
    Killen fick samma lösning men med fjärilar svagt invävda i gardinen.

Förresten, den sidan TS la ut länk till - kolla in våningsspjälsängen för tvillingar www.netkidswear.com/babycribtwins.html
    Rätt smart idé men stackars den som är längst ned och får sitta i bur. Eller den som är överst och börjar bli klättersugen och dunsar rakt i golvet...

• Pannkakan

Narviken heter Diktad nuförtiden och har en annan färg än vad Narviken hade kom jag på.

• Den mysiga

Är det stokke som har den där ovala som går att dela och få 2 fotöljer av senare eller som man kan ta bort ena sidan på??
    Den verkar värd sitt pris iallafall om man har råd.

Jag köpte en som inte gick att sänka och det blir ju så jobbigt när man ska längst ner med barnet.
    Nu är min lille pojk 1 år och 2 månader och skulle ha mkt glädje av en där det gick öppna på sidan men jag tror man måste ta bort dem helt..

Svar på tråden Behöver inspiration: Spjälsäng!