Vad kostar de med doptårta till ca.50 pers ?
Någon som vet? har ingen aning om vad tårtor brukar kosta..
Någon som vet? har ingen aning om vad tårtor brukar kosta..
Räkna med ca 25-30 kr/biten. Det gjorde vi när vi gifte oss. Lycka till!
Jag kollade när Anthony skulle döpas, det skulle bli mellan 2500-3000 kronor....
ingen aning......
men jag har funderat på att göra tårtorna själv...kommer att ha ca 20 gäster. funderar på att göra tre st 10 bitars. då ligger kostnaden ungefär på ca 500 kr per tårta och då ingår lite roliga tillbehör som jag ska köpa från www.shoppingbutiken.se där jag bla ska speciella dotterns "ätbara" ansikte för ca 120kr. Där finns det för övrigt mycket roliga dekoreringar.
ska för en gång skull i mitt liv försöka göra fina tårtor hehe. annars får jag ta hjälp av min far som är fd konditor.
lycka till
De ställen jag kollade upp tog mellan 40-60 kronor biten....Jag beställde ätbara foton och gjorde själv....bild finns i galleriet....Kostnad ca 600 kronor.
Hej, hej!
Här i göteborg har vi ett bra tillfälle att köpa tårtor till lite bättre pris, nämligen på Burgårdens gymnasium, där eleverna gör tårtorna. De som vi har haft hittills har varit kanon! Exakt pris vet jag inte, men det lönar sig kanske att se sig efter skolor som ofta säljer till lägre pris.
fina tårtor du gjort sodaspring...
nåt i den stilen ska jag ha,fast med lite mer rosa hehe.
*puff*
Några fler som har bilder på hemmagjorda doptårtor???
jag beställde tårta igår, för 50 pers.. kostar 870 kr.. men jag har tagit vanliga prinsess fast med vvit marsipan och med blåa blommor och text..
Där vi köpte tårtor kostade det 199kr för en 15-bitars. Vi var 30 pers, köpte 2 tårtor (398kr) och det blev en halv tårta över.
Vi var 90 personer på min sons dop och vi hade köpt 2 st 40 bitars tårtor. Varje sådan tårta kostade 398 kronor, vilket jag tyckte var ett kanon pris. Vi beställde vår tårta från bagarna på Ica Kvantum. Hur god som helst! med text och dekoration