Vad tror ni erat barn får för smeknamn?
Man har ju själv fått mer eller mindre roliga smeknamn i sitt liv.
Vad tror ni ert barns kommer bli?
Man har ju själv fått mer eller mindre roliga smeknamn i sitt liv.
Vad tror ni ert barns kommer bli?
Sonen heter Jesper och många kompisar kallar honom för Jeppe.
Döttrarna heter Julia och Emilia,hmm...än så länge inget direkt smeknamn men jag kan tänka mig att Julle eller Jullan kan komma.
Emilia vet jag faktiskt inte...
hej!
trodde inte att min emilia skulle få nåt smeknamn men en fröken på dagis började kalla henne för millan så nu gör alla barnen det med..vet inte om hon gillar det...hon har iaf inte klagat...
Inget. Och det har jag gjort medvetet... Valde ett namn som han skall kallas och inget annat.
Milton blir Mille
Min stora flicka heter Amelie och jag skulle väl kunna tänka mig att Ammi skulle vara ett tänkbart smeknamn. Den lilla heter Amanda och går redan under semknamnet Manda.
Min son heter Kelvin och e redan kallad för Kelle.
Grabben Andreas blir kallad Andy.
Martina kallas Tina.
Robiin inget smeknamn.
Evelina kallas Linan.
På Nathalie blir det nog Natta eller Nati.
Vi kallar henne Nuttan lite då och då, men det kommer hon nog itne gilla senare.
Hanna säger vi Hannisen ltie då och då till
Väntar vårat första men i den mån det går kommer vi att välja namn som inte ger smeknamn. Typ Siri och Sigge (som ett smeknamn i sig).
NK80
barn hittar smeknamn till ALLT..
Vi har ju en Julian och pappan kallar honom redan för Julle. Hur fult som helst. Så jag kallar pappan som heter Jim för Jille... bara för att markera hur fult det är typ..
Min dotter heter Signe och det blir ofta Sigge eller Siggis!! Hon är bara 1 1/2 år så än blir det dåligt med protester!
Quentin blir Quent an sa lange men antagligen Q (kju) nar han vaxer upp och far kompisar..
Ylva får oftast heta "Ylla" Eller "Ylvis"
Men annars är de ett namn som mindre lätt får smeknamn.
Dom flesta säger Ylva.
Hmmm... Smeknamn kan ju ibland bli de mest ologiska (fast det är nog oftare när de blir lite större... - vi hade en Biggles en Dacke och en Ussi i klassen - kan ni gissa vad de hette geentligen tro? )
Mathhilda blir nog Tilda. Fast de har redan en som är döpt till Tilda på dagis...
Smeknamnen behöver inte alls ha något med de riktiga namnen att göra! Själv har jag ju t ex "Sputnik" och "Löken" här hemma!