• Rigor

Hyra bilbarnstol för helg/vecka?

Kan man hyra bilbarnstol (för 2 åring) för kortare period typ en helg/vecka nånstans i Stockholm?

Vad jag vet kan man inte ens boka taxi med annat än typ bälteskudde som är för större barn, stämmer det?

Nån som vet?

• Svar på tråden Hyra bilbarnstol för helg/vecka?
  • Tindrande

Man kan hyra bilbarnstol.
    Vet att babyproffsen har uthyrning. Men ring och boka så att du verkligen har när du behöver det.

Taxi brukar ha, men då får man beställa i förväg.

• Elisia

Hallå! Vi var nyss uppe i Norrland hos min sambos föräldrar och eftersom vi flög upp så hade de fixat en bilstol där uppe till sin bil. Hyrde på Röda Korset för typ... åttio spänn i veckan!

• Amorella

Stora taxibolag brukar ha bilbarnstol för 2-åringar. Jag vet inte exakt hur det är i Stockholm, men bara i Umeå finns det två bolag som har det och jag kan inte tänka mig annat än att det också finns i Stockholm. Men förboka i god tid! (Minst en timme innan och be dem kolla att stolen verkligen funkar...)(

Och här i Umeå kan man hyra bilbarnstolar per vecka på Barnens Hus och Baby-Proffsen, så det kan vara värt att kolla med dem.

• MSI

Kan man hyra bilbarnstol (för 2 åring) för kortare period typ en helg/vecka nånstans i Stockholm?

Ja, www.sakerhetsbutiken.se/ på kungsholmen hyr ut.

Vad jag vet kan man inte ens boka taxi med annat än typ bälteskudde som är för större barn, stämmer det?

Nej, taxi stockholm har barnstolar som lämpar sig ifrån 3-4 månader och uppåt. Även taxi020 har bilbarnstolar. (säkert andra bolag också som taxikurir).

• Rigor

Ibland är FL bara så himla bra!
    Nu är stolen bokad och klar! Tusen tack för tipsen!

Svar på tråden Hyra bilbarnstol för helg/vecka?