• kullan

Är det vanligt att ha halsbränna så man kräks?! Hjälp!!

Hej!
    Är i vecka 38. Natten har varit ett helsike...Har inte sovit en minut. Halsbränna! Har försökt med allt, gaviscon, filmjölk. mineralvatten, blåbärssoppa och samarin....Inget funkar! Nyss spydde jag upp alltihopa.
    Som grädde på moset tar man ju i när man spyr så man pinkar på sig!!
    (ursäkta den ingående äckliga informationen!!)
    Är det vanligt att det är så här??
    Vill bara sova...

• Svar på tråden Är det vanligt att ha halsbränna så man kräks?! Hjälp!!
  • Isorfidien

Jag hade det precis likadant under min första graviditet - jag spydde som en gris pga halsbrännan men aldrig pga graviditetsillamående. Jag vet inte hur normalt det är men jag vet att det förekommer och det är så otroligt jobbigt.

Jag har häftiga halsbrännor även denna gång men den brukar lugna sig bara jag sätter mig upp i sängen men ibland fungerar inte ens det. Har även jag testat allt utan framgång och den här morgonen vaknade jag redan klockan 4 även om det inte hade något med illamående att göra så vill även jag gärna få sova en stund.

Är i v.36

• Justitia

Jag har också kräkts av min halsbränna 2 gånger! Men efteråt har det varit ganska skönt för det har blivit något bättre!

Justitia v 40

• sara75

Jag har inte kräkts av halsbränna under graviditeten, däremot när jag inte har varit gravid. Usch och fy.

Svar på tråden Är det vanligt att ha halsbränna så man kräks?! Hjälp!!