• lna

OT Hur många har gjort spådom med pendel?

Man kan ju hänga en ring på en halskedja och se vad man ska få för kön på bebisen, hur många har gjort det och på hur många har det stämt?

Min mamma gjorde det när hon var ung och det har stämt allting, hon har även testat nu i efterhand och det blir samma. Min kompis gjorde också det och det har stämt på henne.

Jag har gjort den flera gånger och det har alltid visat samma, enligt den ska jag först få en flicka sen en pojk och en flicka (troligtvis tvilingar)!

Spännande!

• Svar på tråden OT Hur många har gjort spådom med pendel?
  • johanna21

ja har gjort det på mig, de skulle bli flicks, pojke, flicka, va på ett ultraljud å de visade sig att de va en flicka... min mamma har även gjort de på sig å de stämmde ( hon har 7 barn") min kompis mamma stämmde det oxå på... får man missfall eller har gjort abort så visar det sig oxå.. om du förstårt hur jag menar... ....

• lna

johanna21:
    På mamma visade det flicka, missfall, pojk och flicka + flicka(tvillingar) och det stämde! Konstigt..

• lna

Tvillingar är det ju när pendeln inte stannar riktigt utan börjar igen efter att den saktat ner!

• Gummi1

Jag gjorde det där när jag var gravid med min dotter o det stämde. o nu visar det en kille. Men den stanar upp o börjar ingen. vad betyder det?

• alan

Det har stämt på mina 2 killar...
    Denna gången visar det på en tjej!! Vi får väl se i februari..

• lna

Gummi1:
    På min mamma så stannade pendeln upp lite, men inte helt och började om igen och då är det tvillingar (vilket hon fick också)! Men den får inte stanna helt då.

• Lilla J

Mamma hängde min ring över min hand. Och den visade starkt att jag väntar en flicka. Vi kollade igen och då visade den först flicka och sedan pojke. Utan att behöva börja om.
    Jag tog mammas ring och höll över hennes hand. Först kunde vi se pojke (min storebro) sedan flicka (jag) sedan pojke (min lillebro). Så så långt stämde det. Vi är inte fler syskon men pendeln visade två pojkar till därefter. Spännande...

• Lantliv

Min visade pojke och stannade sedan inte helt utan visade en pojke till...vi får väl se...

• Tokitoj

Skall man hålla kedjan framför magen då eller???
    Går det bra att hänga ringen i ett hårstrå oxå??? Har nämligen hört det..

• ProjektRonja

Hur ska pendeln ga för att se om det blir en flicka eller en pojke? Vad maste man tänka pa när man gör det?

• lna

Man ska hålla kedjan över handleden. Jag har bara testat med kedja/halsband och jag tror inte att det behöver vara just med förlovningsring/vigselring. Jag testade med min förlovningsring och det visade samma som det alltid gjort!

Man kan testa utan att vara gravid och efter att man fått barn bara för att kolla om det stämmer!

• lna

Cirkel= flicka
    Rakt (längs med handleden)= pojk
    Rakt (på tvären)= missfall (ta detta med en nypa salt nu!!!)

• tjej 77

Det stämde på min mormor och på min mor. Själv skall jag enl. metoden få pojke, pojke och sist en flicka. Jag väntar nu första om ca 1 mån. Spännande! Det stämde INTE på min systers vännina.
    Det som är så kusligt är att det ALLTID blir samma resultat. Man behöver inte använda ring och snöre utan du kan ta vad som helst (som kan pendla).

Svar på tråden OT Hur många har gjort spådom med pendel?