Var köpa spermiedödande medel???
Ja, som rubriken lyder: Var köper man spermiedödande medel?? Det har utgått på Apoteket och de sexbutiker jag varit i kontakt med, säljer inte det... *suckar*
Ja, som rubriken lyder: Var köper man spermiedödande medel?? Det har utgått på Apoteket och de sexbutiker jag varit i kontakt med, säljer inte det... *suckar*
på apotekets hemsida ser det ut om man ska kunna köpa spermiedödande medel iaf i deras e-butik.
Nope, de säljer endast doseraren till Gynol-plus. Själva medlet tillverkas inte längre och har utgått. Till och med de som tillverkar pessar vill att jag hör av mig om jag hittar något! *dubbelsuck*
ingen...?
Illa, det betyder ju att pessar inte är ett preventivmedel att räkan med? Det är ju ganska så fruktansvärt om det är så faktiskt? hoppas att jag missförstått det hela?
Önskar dig lycka till i ditt letande!
Kantarellen:
Barnmorskor i hela Sverige har fått besked om att inte rekommendera pessar som preventivmedel nu. Detta just för att det inte finns spermiedödande medel att få tag i. Skandal!!!
Ja, det var verkligen en skandal!
Har du kollat på nätet? Måste ju finnas spermiedödande medel någonstans i världen, tycker man ju... Eller måste det vara något speciellt?
skorpionen:
Har letat på svenska sidor på nätet utan resultat. Vet dock inte vad spermiedödande medel heter på andra språk...
Spermicide heter det på engelska...
tänkte kolla om det fanns nån tråd om detta o det fanns det. hoppas verkligen vi hittar nån som säljer, det är ju helt sjukt att de kan göra såhär! jag tycker om mitt pessar ju!! och utan spermiedödande är det ju inte ett fullt skydd, säkert mer skydd än inget, men det spelar ju inte så stor roll....
www.dinbaby.com/forum/thread/5543777
här står det att det finns nån variant i usa i allafall. kanske man kan försöka hitta nån site att beställa ifrån. försöker söka på google men det kommer upp så många sidor... är inte så bra på att googla..
www.drugstore.com/qxp12674_333181_sespider/gynol_ii/vaginal_contraceptive_jelly.htm
här kan man köpa, men jag har inte lyckats lura ut ifall de skickar till sverige.
dax att sova!!