• Ankan82

Hur hårda knuffar tål magen?

Hej är i v18, och när jag ligger bredvid min kille på nätterna och håller om honom, kan han råka stöta till magen ett par gånger, igår gjorde han det och det gjorde lite ont....Hur mycket tål magen egentligen? Undrar??!!

• Svar på tråden Hur hårda knuffar tål magen?
  • Banangnutten

Bebisen ligger väl skyddat inne i magen. Nu vet jue inte jag hur "hårt" din sambo råkar knuffa. Jag ställde nämligen samma fråga till min bm pga att våra katter gärna hoppar upp på magen för att mysas & sova.

• Storstrumpa

Vår son 16 månader brukar hoppa på min mage v 8 men jag försöker få honom att inte göra det på varken mig eller sambon. Men det är inte lätt det är ju så roligt tycker han. Vid min förra graviditet körde jag på ett vilt, det blev ett ordentligt tryck i magen men ingenting hände. Barnet ligger väldigt skyddat i magen.

• drakon

Magen tål ganska mycket. Min treåriga son är expert på att stöta till min mage, typ springa in i den och sådär Själv är man ju också ganska klumpig och stöter in magen i diskbänken och dörrposter Tror absolut inte att det är någon fara att din kille råkar stöta till din mage

• Gravilda

Livmodern är en stark, omslutande muskel och barnet ligger ju dessutom i stötdämpande vatten. Den tål ganska ordentliga knuffar, och tur är det för mig som har en 2-åring. Många smällar blir det....

• Backsippan

Magen tål mycket, men jag vet att när dem gör ultraljud så är dem lite försiktiga att inte trycka för hårt eftersom skelettet är så mjukt så att dem kan tydligen deformera det lite. Men en knuff mot magen blir nog bara lite gung i magen, inte som när dem pressar något mot magen.

• Lilla K

Magen tål mer än ryggen (ur bebis-säkerhetssynpunkt). Om man ramlar är det t ex bättre att ramla på mage än på rygg... Det bästa är givetvis att inte ramla alls...

• elinina

backsippan: då måste min kluns i magen va bra deformerad nu vid detta laget så som gyn. klämde å tryckte på min mage... j-a idiot förresten...(gynekologen asså)

• saggitarius

Ankan..oroa dej inte för det!! Min bebis lever loppan fortfarande efter alla gånger jag gått in i dörrar o diskbänkar o rullstolar o skåp, o efter att min sambo sovit med benet sitt över magen, o efter att jag trycker o petar o alla andra trycker o petar...

• saggitarius

Förresten.. det finns kvinnor som ramlat ner för trappor eller blivit misshandlade utan att nåt hänt bebisen!!

• Ankan82

Tack för alla svar, det låter bra det =)))

Svar på tråden Hur hårda knuffar tål magen?