• menu

sockervadds maskin från jula? gillar de flesta barn sockervadd??

såg i katalogen att Jula sålde sockervaddsmaskiner för ca 350,- lät som en rolig grej att ha på barnkalaset! Har nån en sådan? är de bra å lätta ??? eller skräp så man blir besviken..

gillar era barn 5-9 år sockervadd ?? har aldrig tänkt på de.. om det är många som inte gör det?

• Svar på tråden sockervadds maskin från jula? gillar de flesta barn sockervadd??
  • burtok

ohh, vad glad jag blir när du skrev vart det fanns en sådan maskin... Var på husvisning för två månader sedan och där hade de en sådan maskin... men man kan ju inte ringa till husägaren för att fåga vart de har köpt den precis... Jag älskar nämligen sockervad själv...

• grabbmamman

Min 7-åring ÄLSKAR sockervadd och min 12-åring är också glad i det. Jag har ingen erfarenhet av maskninen, men skulle aldrig köpa en. Vet bara hur fruktansvärt irriterande det är de få gånger de äter sockervadd (tivoli,Liseberg och liknande). Så jättekladdigt . Tänk dej då ett barnkalas med ännu fler barn, hu! Men det är bara min spontana tanke! Men idén i sej är ju rolig!

• menu

grabbmamman jo jag har övervägt iden, men då dottern varken äter bullar, tårta, kex å väldigt sparsamt glass oxå, ingen godis, chips slickar hon bara lite på... så vore det ju kul för henne att få å bjuda på nått hon verkligen tycker är gott...

• menu

max mamma ?? nej, ditt barn gillar inte eller maskinen är inget att ha eller vad menar du ???

• TinaG

min son på 4 år tycker det e skit äckligt bra det iof

• R Mutt

Min son älskar sockervadd, han får det 2 gånger om året (det årliga cirkusbesköket och det årliga lisebergsbesöket).

Visserligen vore det kansske en kul grej på ett barnkalas, men ä'r inte risken att ungarna vill använa maskinen sedan om den finns hemma? Sockervadd är i alla fall inte något jag direkt vill uppmuntra min  unge att äta, även om det är n kul grej någon enstaka gång per år.  Kan du inte kolla om du kan hyra en istället i så fall?

Vi hyrde in en trollande Clown på mina pojkars barnkalas förra söndagen, det var grymt uppskattat!

• dison

Har ni provat att köpa sockervadd i plastburk? Det finns i vissa affärer och är inte särkilt dyrt. Dottern gillade sockervadd när hon var mindre, men sedan blev hon magsjuk strax efter hon ätit sockervadd och sedan dess tål hon inte ens lukten utan att få kväljningar. Fast magsjukan kom ju inte från sockervadden, utan var något som gick.

• menu

de i burk är inte alls goda..
    hyra en masskin? tyckte den redan var så billig så det spelar ju ingen roll om den så används bara på kalaset, liksom 350,- delat på typ 25 ungar 14,- det är ju vad glass kostar...

• R Mutt

Jo men är det inte lätt hänt att den börjar använas regelbundet ifall ni köper en menar jag? Att ungarna börjar tjata om att få göra socervadd på helgerna osv?

• menu

MRutt: tror inte det, ungen brukar inte vara sån tjat moster å annars får man väll säga att vi inte har socker hemma..

Karra1: jo jag tror nog att jag köper den, skall den 5/9 till luleå å där har de närmaste jula, så förhoppningsvis har de masskiner där...

fortfarande OM någon köpt den (eller annan sån liten för hemmabruk) så berätta!

• abnocto

Jag tycker det låter som en bra ide. Vet dock inte om det är en bra grej eller inte men är intresserad av att få svaret.

• Cocarola

Jag köpte en från Teknikmagasinet för 400 (borde var liknande) när vi hade cirkuskalas, men se det funkade inte alls! Iallafall inte till många barn på ett kalas, det var svårt och tog lång tid, skulle väntas emellan portionerna och värmas upp etc.

Jag övade tack och lov dagen innan = insåg att det inte skulle funka och skippade idén, så barnen visste aldrig vad de gick miste om. Lika bra de, det var massor med getingar, så ungarna hade väl blivit värsta geting-magneterna - sen hade getingarna fastnad i sockervadden, hu!

Kastar inte maskinen på sophögen ändå, funkar nog bra en fredagkväll med bara några få ungar och lite extramys!

• menu

fanns inte på jula, går förmodligen att beställa men vi har skippat iden, hörde oxå av en väninna att hon oxå hört att det tar sådan tid att få nått sockervadd ur dessa maskiner (fast hon viste heller inte om det var julas maskin men..) å då blir det ju tråkigt ...

Svar på tråden sockervadds maskin från jula? gillar de flesta barn sockervadd??