Minnesotamodellen
Jag är anonym nu eftersom många vet vem jag är här, och jag vill inte hänga ut min pappa. Pappa är alkoholist, och riktigt risig just nu. Hela han är totalt personlighetsförändrad, och jag skulle kunna sitta i timtal att berätta om vilket helvete det har varit. Igår kontaktade jag pappas jobb (han är en högt uppsatt person i byggbranschen) och det visade sig att han inte har varit där på flera dagar. Byggena håller på att gå i kras!Han kunde göra så ibland tydligen, bara försvinna ett par dagar för att sedan komma tillbaka som ingenting hade hänt. Han fixade i allafall jobbet förut! Efter det samtalet ringde jag till ett ställe i skåne (hittade på internet) som kör med den sk Minnesotamodellen. Nämndemansgården heter stället. Det var så skönt att prata med kvinnan i telefonen, hon beskrev pappa som om hon kände honom. Jag berättade att pappa är i ett väldigt dåligt skick, och hon rekomenderade att han skulle komma till dem på behandling.
Min fråga är nu; Är det någon här som själv har erfarenhet från denna behandling, eller har någon närstående som har varit med om detta? Kan ni berätta lite om den och om den har gett goda resultat? Tack på förhand!