• evanord

ANställningsintervju - djupintervju

Nån som har varit på anställningsintervju och sen valts ut för att fortsätta med djupintervju och färdighetstest?

Det har jag råkat ut för och jag känner mig förvirrad.
    Första intervjun var med personalchefen och den ev tilltänkta avdelningschefen. Det tog ca en timme och de frågade om det mesta. Familj, utbildning, svaga/starka sidor, kunskaper m m

Andra intervjun var med en inhyrd rekryteringskonsult. I 20-25 min ställde han i princip samma frågor. Skillnaden var väl att det tog kortare tid. Han ägnade mer tid åt att fråga om mina fritidsintressen och annat engagemang, familjen, mina föräldrar än på den första intervjun. Det var inte alls många frågor om själva jobbet.
    Sedan fick jag tre tjocka häften med kryssfrågor. Han sa att jag skyulle fylla i dem på plats eller hemma och lämnade även ett frankerat kuvert att skicka det i innan han gled i väg i en taxi för att åka hem till Stockholm. Frågorna handlar om hur en bra chef ska vara, hur jag är osv. Det känns så konstigt. Var detta verkligen en djupintervju? Det gick ju så fort!

• Svar på tråden ANställningsintervju - djupintervju
  • Carisma95

"djupintervju" är väl en definitionsfråga.
    De kanske bara namnsatt den så, för att de tar själv av en rekryteringskonsult, samt att du fick göra ett personlighetstest.

Svar på tråden ANställningsintervju - djupintervju