• mitha

ruttet ägg????? hujedamej....

kokade precis ägg å efter att ha ätit hälften så märkte jag att det var otroligt konstig konsistens på ägget, jättetorrt men smakade inget konstigt,,,,smakade inte nåt faktiskt, inte ens ägg....kan d ha varit farligt för barnet, kan jag bli matförgiftat....

usch nu vart jag orolig

kramar mitha v28

• Svar på tråden ruttet ägg????? hujedamej....
  • Knytets mamma

hmm.. jättetorrt låter mer som väldigt hårdkokt ägg.. I vart fall enligt mig som inte gillar hårdkokta ägg.
    Svårt att säga, om där kan ha varit något konstigt med ägget.

Tror inte du blev mycket klokare av detta...*S*

• mitha

nä ägget var ju inte hårdkokt utan jättelöst men vitan var enormt torr så jag spottade rakt ut hann ju inte äta så himla mkt men blev jätteorolig ändå....

usch va äckligt

• Knytets mamma

JAha du.. det där lät mindre mysigt .. jag förstår då verkligen att du spottade ut det där...
    Skumt... måste ju ha varit för gammalt eller något... Mina hönsäggkunskaper känns just nu väldigt avlägsna.
    Försökte hitta något på livsmedelsverket, men det gick inget vidare...
    HAr du en gammal hemkunskapsbok så har jag för mig att där stod något om ägg och hur man såg/kollade om de var för gamla.

På tal om gamla ägg, så kan jag traska ut i köket och slänga dem jag har i kylen för de har passerat utgångsdatum för ett slag sedan...

• mira

De erfarenheter jag har av ruttna ägg är att de luktar fruktansvärt illa (spyvarning) - är det riktigt ruttet kan man känna lukten utanpå skalet. Så jag tror inte du behöver vara orolig ditt ägg var ruttet - du skulle garanterat ha märkt det.

En på jobbet vet också, hon berättade om när hennes dotter skulle baka kaka och kläckte alla äggen rakt i skålen - det sista var ruttet... hon fick ta hand om det och spydde flera gånger av lukten. Tänk vilken otur att lyckas köpa ett ruttet ägg i affären- producenterna borde ju ha koll. Vi däremot fick ägg av mormor när jag bodde hemma - där kan man ju råka få ett ägg som är lite gammalt om hönorna lagt det på ett annat ställe och man inte vet hur länge det legat. Men vi knäckte dem aldrig direkt i skålen då.

• mitha

Hej

tack för era svar hahaha ja man kan inget annat göra än skratta åt situationen:0) tack och lov så blev jag inte magsjuk av det utan jag vet inte vad det var för fel???

ha d gott å tänk på att inte äta ruttna ägg*ler*

kramar mitha

Svar på tråden ruttet ägg????? hujedamej....