• M och M

Hur gör man en bordsplacering rolig? Lekar?

Vi ska ha en 40-års fest snart och tänkte försöka göra bordsplaceringen tillsammans med bål till en rolig start på festen. Det finns en hel del gamla beprövade lekar där man ska para ihop kortlekskort, skruv och skruvmejsel etc men de känns ju inte så där himla roliga. Är det någon som gjort eller varit med om något kul?

• Svar på tråden Hur gör man en bordsplacering rolig? Lekar?
  • Helgona

Kasta pil mot en tavla med namnlappar...

CARPE DIEM
  • M och M

Helgona: kul idé!

Några flera...?

• Nyfiken gul

när vi gifte oss hade vi lottdragning.....

vi hade middagen vid små bord om 6 platser vardera..... på borden stod det en lapp med slumpvis utvalda nummer....

när gästerna kom fick dom dra en lapp ur en skål... sen fick dom försöka hitta samma nummer på bordet....

vart oerhört roligt o lyckat!

Ett annat tips är att skriva kända verser eller kända sånger på en lapp o klippa itu... sen gäller det för gästen att ta en lapp och hitta rätt fortsättning....

• Ewe lina

alla som kommer börjar med en välkommst drink tar en nummer lapp från en skål skriver på lappen Vad den skulle vilja vara och vad den gillar, eller något annat det får du bestämma vad det ska stå för alternativ. sen paras de ihop när de sätter sig på sin plats, beroende på vilket numer dom har fått denna lapp som dom har tagit upp och skrivit på ska sitta på tröjan så alla kan se.
    hoppas du förstår vad jag har vad jag skrivit

• Ewe lina

du kan också göra en lista som alla har vid sin sida vid tallriken där kan man läsa vad typ

bordsnummer 21 anna svensson jobbar som personlig asisstent gift med nr 40 olle svennson jobbar som byggare

eller maja singel jobbar som barnskötare sysster till nr 32
    det kan var rätt roligt.

• M och M

Tack så mycket Ewe lina & Nyfiken Gul!

Finns det fler personer som sitter på förslag:)

• Mithera

Så här gjorde vi på senaste personalfesten (ca 80 personer):
    Vi hade 10 bord och varje bord hade en bild av en schlagerartist.
    När gästerna kom fick dom dra en lapp med en textrad - sedan gällde det för dem att hitta rätt artist till "sin" låt. Eftersom det är lite knepigt var de tvugna att ta hjälp av varandra och nynna sig fram . T.ex. hade vi Främling med Carola, Diggi-loo med Herreys, o.s.v.
    Lite senare på kvällen fick varje bord framföra "sin" låt (texterna fanns i ett kuvert på respektive bord) på valfritt sätt. Många skratt blev det .

• M och M

Mithera: TACK, det var verkligen ett förslag som passade mig i smaken!!!

• nerina

På en fest jag var på delades tjejerna och killarna upp i olika rum. Mellan rummen sattes ett lakan med massa hål i upp. Sen fick killarna sticka in ett finger var i nåt av hålen och på andra sidan fick tjejerna skriva sitt namn på ett av fingrarna. Sen fick man gå och leta reda på den killen som hade ens namn på fingret.

Blev lite rörig beskrivning,men jag hoppas du förstår hur det gick till. Det var en kul idé tycker jag.

• M och M

Nerina: Jag fattar! Kul idé! Tack!

• nerina

M och M: Varsågod och lycka till med festen!

Svar på tråden Hur gör man en bordsplacering rolig? Lekar?