• Niquilota

Minskade fosterrörelser dagarna innan BF?

Igår blev min oerhört vilda bebis i magen plötsligt extremt lugn! Jag känner små oinspirerade buffar och det är verkligen väldigt stilla. Det har hela tiden varit så att bebis är så aktiv när jag lägger mig ner att det blir för plågsamt och jag måste gå upp och gå. Nu är det inte någon fart alls. Lugnet före stormen eller ska man åka in och kolla? Har ganska starka förvärkar och ordentligt ont i ryggslutet. Har hört att de kan bli lugnare på slutet, men detta är så markant. Vad tycker ni??

Annika BF 27/8

(kommer inte alls ihåg hur det var förra gången heller)

• Svar på tråden Minskade fosterrörelser dagarna innan BF?
  • Naana

Hej du! För mig avtog fosterrörelserna markant dagarna innan, jag fick åka in och kolla för säkerhets skull. Sen fick jag rejält ont i ryggen en natt och följande eftermiddag var vår härliga Nico född (finns en förlossningsberättelsei min blogg...). Jag tror att du kan vara ganska lugn, men är du orolig skall du åka in och kolla, speciellt med tanke på dina förvärkar.

• roha

Så var det för mig oxå.
    Tvingade mig till ett UL o det visade sig att det va nåt fel på blodflödet i navelsträngen.
    In snabbt på bb o lilltösen föddes dan efter med kejsarsnitt.
    Tycker du ska kolla upp det om du är orolig, bättre att kolla en gång för mycket!

lycka till!

• dinos

min var livligare än någonsin dagarna innan förlossningen, men jag vet andra där de lugnade ner sig, typ som att ge sig själv och mamman kraft att gå igenom förlossningen.

• Animalia

Min blev också lugnare dagarna innan, men prata med din BM om du är orolig. Håller med Roha - bättre att kolla en gång för mkt!

• Niquilota

roha: Ja, det är ju sådant som oroar, men förhoppningsvis är det bara just att den blir lugnare innan det är dags. Ska äta middag nu och sedan åka in för kontroll, de tyckte att jag skulle komma in. Har haft stark ihållande smärta sedan i natt men inget som ökar. Håll tummarna för oss!

• mava

Jag hade oxå så att det avtog, min bm skickade mig på UL och det visade sig att jag hade lite fostervatten så jag blev igångsatt. Säger som alla andra åk och kolla en extra gång.

• Niquilota

Hemma igen! Det var kaos på förlossningen så de glömde bort oss, satt med CTG i nästan en timme!! Fin kurva, så vad de kunde säga så mådde bebis bara bra! Fick förstås ingen förklaring förutom att de kunde vara lugnare innan det startar. Man förklarade att med de hjärtljuden så kunde man vara hyfsat säker på att bebis får tillräckligt med syre och näring och det var inte motiverat med ul.

Nu har det avstannat helt, ingen smärta och inga sd. Himla märkligt ... Bara att vänta och se när det kommer igång på riktigt då. Frågan är ju NÄR man ska oroa sig för rörelserna, man kan ju inte åka in stup i kvarten. BM sa att man skulle känna bebis när man väcker den och runt 4-5 ggr/dygn, men det behöver inte vara så intensivt som innan. Svårt att veta.

Svar på tråden Minskade fosterrörelser dagarna innan BF?