• Lilla Prussiluskan

Nån som kan hjälpa mig att tyda en återkommande dröm?

Nu blir jag snart tokig på den här drömmen!!!
    Drömmer den ganska ofta, varannan vecka ungefär.

Det runt omkring i drömmern varierar men det som återkommer är att jag på nått sätt äter glas, och det är helt ok och inget konstigt i drömmen. Men efter ett tag så blir det obehagligt och jag börjar spotta ut glasbitarna, vassa och obehagliga känns dem i munnen. Jag blöder aldrig men jag spottar och spottar och hela tidne känner jag att jag har någon lite vass bit kvar i munnen. Jag gör inte illa mig men det är så obehagligt med dessa bitar som jag hela tiden spottar ut.

Nån som kan ge sig på en tolkning?

För några år sedan hade jag en annan liknande dröm som återkom ofta. Då stoppade jag av någon anledning i lössnus i munnen, tyckte inte det var obehagligt eller äckligt. Efter ett tag så fastnade snuset i gommen och på tänderna så jag började att spotta ut snuset. Jag spottade och spottade och hela tidne fanns det kavr snus i munnen som kände som grus. Äckligt!

Vad kan det vara jag funderar på som blri så konstig i drömmen???

• Svar på tråden Nån som kan hjälpa mig att tyda en återkommande dröm?
  • glittervind

Jag drömmer liknande, fast jag har lösa tänder som jag tuggar sönder till flisor och bara spottar och spottar. Återkommer med jämna mellanrum. Vet tyvärr inte vad det betyder.

• Lilla Prussiluskan

Skumt! Undrar vad det kan betyda...

• KvastHilda

Åh! Jag äter ofta glas jag också! Otäckt!

• Tjofsen

Glas (enligt drömtydning) kan betyda lycka och välgång
    Tänder som man tappar, som sitter löst eller går sönder brukar i allmänhet tyda på större förändringar. Det finns en undermedveten koppling mellan skeendet i drömmen och processen i verkliga livet när man tappar mjölktänderna och får nya tänder. Ibland betyder drömmen att man verkligen behöver en förändring, men oftare innebär drömmen helt enkelt att nya möjligheter är på väg. Trots att "tandtappardrömmar" kan vara ganska otäcka förebådar de nästan alltid bra saker.

• Flisan79

Drömmar speglar ju händelser som sker i livet just nu. Tänk efter om det typ är något du ska göra/ge dig in på som du är lite orolig för hur det ska gå. Knaske något som först verkar klokt men som du sedan kanske kommer ångra?

• Lilla Prussiluskan

jag är inte orolig för något som jag kan komma på! Den här drömmen har jag haft i ca2-3 år!

• Tjofsen

Finns det något du ångrar att du sa eller borde ha sagt? Nåt val du känner att du kanske inte ville/skulle ha gjort? Har vi väl alla här i livet men det kanske är något du vill "borttränga" som egentligen är viktigt för dig

• steffensen

Det enda o första som kommer till mig, är att du kanske har för vana att ta dig an saker som du vet är ömtåliga, o som lätt kan såra dig. Dessutom att du har svårt att komma över dessa händelser, o gärna trampar kvar i samma grop ett bra tag efter.

Ditt undermedvetna kanske säger åt dig att överväga vissa val i livet, saker som du ofta gör omedvetet? Som kanske inte är så bra för dig?

Well, bara en tanke.. : - )

• Lilla Prussiluskan

Tjofsen: svår fråga, klart jag ångrar en del men inget speciellt viktigt eller något jag går och funderar på.

Steffensen: det där med att jag ältar saker stämmer jättebra, det kan jag göra i veckor månader. Jag har jättesvårt att säga nej och det slutar oftast med att jag gör saker för andra fast jag innerst inne inte vill. Sen blir jag ledsen på mig själv för att jag är så harig och inte säger nej.
    Din tanke var bra...

• puttskrutt

Har hört att om man drömmer att man tappar tänder så är det en symbol för att åldras. Tänderna, och munnen är bland det första vi ser hos andra, vår fasad utåt. om man är rädd för att bli gammal kan man drömma om att tappa tänderna under en period. Kanske en liten förklaring??!

• Tjofsen

puttskrutt: ja, det stämmer...hör i hop med "förändring" också..att man står inför förändringen att åldras...Min lärare på högstadiet förklarade att många drömde om att tappa tänderna i den åldern...i puberteten.

Svar på tråden Nån som kan hjälpa mig att tyda en återkommande dröm?