• noova68

BRA dagis på Södermalm?

Hej!
    Jag försöker igen.
    Jag har en liten dotter som jag tänkt skall börja på dagis nästa höst (-07). Vi bor på Södermalm på Åsögatan alldeles vid Skånegläntan och parkleken där. Frågan är.... Vilket dagis skall man välja? Vet ni nått? Rykten? Nått dagis man skall passa sig för eventuellt?
    mvh Janeth

• Svar på tråden BRA dagis på Södermalm?
  • Söderböna

Timmermansgården!!!

Ligger i hörnet Timmermansgatan - Fatbursgatan. De har en underbar gård, så barnen får vara ute mycket.

• Jossebell

Vi har ett jättebra dagis på Södermalm som är ett lägenhetsdagis.

Fast du kanske inte menar Södermalm i Sundsvall??

• MessyTessy

Det finns en privat förskola som heter något i stil med Katarina barnstuga. Min dotter stod kö dit förut då vi bodde på Söder.
    Annars verkar Klockars vid Nytorget bra, och även Ask och Embla som ligger nära er.

Har du beställt listan på alla kommunala/privata förskolor som stadsdelsnämnden har? På de privata kan det vara lönt att ställa sig i kö till redan nu

• Linnet76

Jag skulle rekommendera er att besöka alla privata dagis i er närhet och genast ställa er på kö till de som ni spontant känner är bra. Med tanke på att 50 barn står utan dagisplats i katarina-sofia nu i augusti, så kan man inte direkt förlita sig på enbart den kommunala kön.

• noova68

Timmermansgården känns lite långt borta från Åsögatan.
    Finns det inget närmare? Vet någon?

• AstraTrillian

Vi har börjat på en suverän förskola nära mariatorget. Tycker nog du ska kolla själv för jag tror det är väldigt olika vad man tycker är bra/viktigt med ett dagis. Vi valde tex. bort Timmermansgården (fast det är säker jättebra) Just för man har olika önskemål.

Den förskola vi helst ville till tyckte några bekanta verkade dålig. Så gå på känsla och personkemi och gå runt och hälsa på alla i närheten med en lista frågar tycker jag.

På Sthlms stads hemsida finns en serviceguide där man kan hitta alla f-skolor i närheten: www.stockholm.se/Extern/Templates/ServiceGuide.aspx

Lycka till!!

• AMH

Vi har fått plats på Gröna Huset som är nystartat och ligger nere vid Sofia skolan. Visserligen går dom i baracker nu till Januari -08 men jag tror det kommer vara bra. Fröknarna verkar trevliga och har lång erfarenhet.
    Har varit på Info där idag och alla barnen som börjar är runt 1,5 år så ddom kommer ju växa upp ihop vilket är bra.
    Ska även dit imorgon och gå på lära känna samtal sen börjar dom inskolningen på onsdag nästa vecka.

Svar på tråden BRA dagis på Södermalm?