• annabellas

svullen läpp!

Är nu i vecka 38 och den vänstra delen av min överläpp har svullnat så det ser helt snett ut! Någon som har varit med om eller hört om detta?

• Svar på tråden svullen läpp!
  • Noffis

Kan vara ett tecken på att det är nära.

Har sett detta på flera av mina vänner , då har det liksom handlat om dagar kvar !! så lycka till i så fall

Om du lider av det alltså om det kliar eller är ömt kolla med
    husläkarn eller bm.

• izabelle32

Jag svullnar åxå om läpparna när det är nära BF. Flera av minas vänninor har åxå fått så, vi kallar det för at få "hot lips"
    Med förra barnet svullnade hela ansiktet upp, såg inte klok ut men då vet man åtminstone att det snart är dags. Lycka till!!!!

• annabellas

Åhh vad spännande, så det kan va nära nu alltså!
    Fler med erfarenhet av detta?

• maruttan

Jag har hört av flera att man kan få svullna läppar när det närmar sig!! Lycka till!!

Bara för att man är mamma och kvinna så behöver man inte kunna laga mat....
  • PetraGos

Jag har fått riktigt svullna läppar och näsa med dessutom.. Ser inte riktigt klok ut..
    Hoppas att det stämmer med att det är nära förlossning, det skulle jag behöva nu.. :)

• izabelle32

Nån mer som svullnat upp nu Idag är mina fingrar riktigt svullna, svårt att knyta näven. Ansiktet har åxå börjat svullna, ingen vacker syn

• Rosiie

haft svullna läppar sen två dagar tillbaka idag, och tycker ävne att näsan blivit bredare, haha! även häner och fötter har helt plötsligt svullnat upp idag. konstigt det där

• Rosiie

ska tillägga att jag är i v.39

• annabellas

Hoppas det är dags för oss alla snart då! Har ni några andra känningar?

• Magiska under

Ååå vad häftigt!! Har aldrig hört om detta!!

*16 DAGAR KVAR TILL BF*
  • izabelle32

Har BF idag haar haft liiiiite molvärk typ mensvärk i natt, annars ingen. Blir nog ingen bebbe idag, ska ut & shoppa på stan lite för att tänka på annat

Ni då? Nån som har känningar?

• Magiska under

Izabelle32; Ååå vad härligt med Bf idag!! Då är det nog dax snart!! Själv har jag 16 dagar kvar till Bf och jag har jobbig molvärk nertill i magen... Har haft en hel del sammandragningar från 05 i morse... Men tror ändå att jag har ett par veckor kvar!!

LYCKA TILL=)

• annabellas

Hade lite förvärkar inatt annars inget direkt Min läpp är fortfarande svullen.
    Helt rätt att gå ut och shoppa, tänkte själv göra detsamma!

• LiSSLiSSaN

Träffade en kompis igår som tyckte min läppar hade blivit så fylliga å fina!
    Jag hade ingen aning om att dom svullnade när man var gravid!
    Men jag hoppas inte att det stämmer att förlossningen är nära (som jag läste här ovan) för jag är 'bara' i vecka 28!

• ejja81

läpparna å näsan skall förändras sägs det ,,för det står för livmodern,,,sen om man tror på det eller ej är ju en sak,,men enligt mina kompisar som är lite andligt lagda så är det så=)

• Jennick

Ta inte för allvarligt på det här nu, men jag hörde att om överläppen svullnar så väntar man en flicka (min svägerska var väldigt svullen och hon fick en flicka). Som sagt, det är säkert bara ett sammanträffande, men lite kul ändå. Lycka till!

• LiSSLiSSaN

Kul! Jag har alltid undrat hur man skulle se ut i "Olinda-läppar"

Svar på tråden svullen läpp!