Magsår? magkatarr?
Hur vet man att man ha det?
Var har man ont?
Snälla är det någon som vet!?
Hur vet man att man ha det?
Var har man ont?
Snälla är det någon som vet!?
är det ingen som vet?!
Jag brukar ha ont precis under revbenet på vänster sida och även i mitten, där revbenen går ihop.
Du kan ju pröva kolla på t.ex. infomedica.se om du vill veta symptomen.Men när jag får magkatarr-anfall, så får jag liksom en svidande känsla (som någon sticker in en kniv och vrider om,typ) precis där revbenen går ihop vid solarplexus.
Sen kan jag inte äta något,alls.Då får man försöka peta i sig kokt mat,utan kryddor,inte dricka the,kaffe etc.
Hoppas du blir lite klokare!
Jag känner smärtan ungefär som ett enormt hungersug. Att du är så hungrig, så att du får ont i magen av det.
du har ont en bit ovenför naveln ..å illamående .oftas blir det bättre om man äter lite ..men kommer snabbt till baks...har det själv + bråck på matstrupen..inte alls kul...
ellan1 --> länken funkar inte
Om har ont på vänster sida av magen och det precis som kniper hela tiden tex. mer när man böjer sig ner.
Kan det då vara magsår eller magkatarr?
eller är det cancer?
Sorry! Testa denna: www.sjukvardsradgivningen.se/
ellan1 --> tack, den fungerade bättre
123321: Har du provat receptfritt läkemedel, t ex Novalucol - om det hjälper lite så är det förmodligen magkatarr eller magsår.
Jag har haft magkatarr i många herrans år och jag får ont i mellangärdet, några cm nedanför där revbenen går ihop. Typiskt för magkatarr är den här sugan känslan, äter man något så kan smärtan dämpas för tillfället. Jag har haft så ont att jag tom hamnat på akuten för jag kunde inte röra mig, definitivt inte resa mig upp. Nu äter jag omeprazol vid behov och nu har jag ytterst sällan attacker. Har man magkatarr skall man äta regelbundet, undvika, snus/tobak, fet mat, stark mat, stekt mat. Gärna ta en frukt lite då och då man inte blir helt tom i magen. Nu finns det även bra receptfria mediciner som dämpar.
alltså det är inte jag som har ont en väldigt näta släkting!