• Anonym (Sjuk ,arg)

Sjuk-aldrig vila eller sova!!

Vet inte om tråden hamnat rätt....men det är så att jag blev sjuk igårkväll,min sambo sa att han skulle ta våran son på morgonen så jag får sova men vem fick gå upp ändå idag???? JAG! jag blir så arg o besviken på att jag aldrig får vara "sjuk" o vila,men när han är sjuk så ligger han hela tiden...varför är många män såna??? jag tycker det är så elakt o kallt....han ligger o sover än....försökte väcka han i morses o sa att han måste gå upp nu för våran son har vaknat men han va sååå trött...fyfan säger jag bara! vad ska man få göra för att få vila????
    Va tvungen att skriva av mig lite....

• Svar på tråden Sjuk-aldrig vila eller sova!!
  • Anonym

ja du... jag har haft det lika dant i alla år.. har väl fått sova ut ca 2 gånger på 5 år. Finns nog inget annat än att prata med honom men han kanske e lika trög som min och inte lyssnar.
    hoppas det blir bättre för dig

• Anonym (Sjuk ,arg)

Anonym
    det värsta är att han lyssnar på mig när jag pratar med han,bland skäller jag ut han...han ber om ursäkt om o om igen för att han inte vaknar,han menar på att han har svårt för att vakna så.....men jag tror det beror på att han VET att jag tar våran son om inte han gör det,han är medveten om det oxå när han sover...åh han kan göra mig sååå förbannad!
    Hade ett förhållande med mina andra 2 barns pappa o det va likadant i 8 år! så jag sa till min sambo idag att jag kommer inte ha samma tålamod med han som med mitt ex,jag orkar inte med det igen....o han förstår detta men vafan! varför gör han inget åt det då???? åhh...
    Jag har oxå sagt att jag är hellere själv o tar allt då för då ÄR man ju själv,än att vara ihop med nån som bara ligger o sover o jobbar,för är man 2 i ett förhållande så ska man hjälpas åt o det är frustrerande när man måste ta allt som om man vore ensamstående....blir sååå trött på detta....

• Anonym (Sjuk ,arg)

*puffar*

• diamonden

trist situation du har hamnat i...tycker din karl låter som en respektlös knöl helt enkelt. låt mig gissa? han har jobb och du är föräldraledig, och bara för det tycker han att du ska ta hand om ungen jämt medan han får lata sig hur mycket han vill?

• Anonym (Sjuk ,arg)

diamonden: nja inte riktigt...det är mest detta att han sover sååå mycket o länge...visst förstår jag att han måste få sova när han jobbat natt...han jobbar både natt,kväll o dag så det kan ju ta på kroppen mer men ändå! jobbar han dag så är han hemma runt 15.tiden...går o lägger sig runt 01 på natten o vaknar inte förräns mellan 11-12 på dan....o börjar jobba igen klockan 14.00! då blir man sur!
    han hjälper till här hemma när han VÄL är vaken...men jag har ALDRIG fått sova ut,utan att behöva vakna själv ...jag måste väcka han o be han 2-4 ggr att ta våran son så jag kan få åtminstone ligga o vila o det är inte ofta han reagerar på att jag väcker han,då skiter jag ju i det till slut o går upp själv!
    Nu när jag varit sjuk så har han tagit pappaledig i 2 dagar för att kunna ta våran son så jag får vila mig men kallar inte dessa dagar för pappaledigt! mer "LEDIG"...åhh

Nu är jag nästan frisk igen iallafall....han är o jobbar...

• Anonym (Sjuk ,arg)

*puffar*

• Anonym (Sjuk ,arg)

Nån mer i samma sits som mig???

• diamonden

kan bara säga att jag tycker synd om dig och att du måste visa att du menar allvar. exakt hur du gör det vet jag inte riktigt, men ett tips är att "bara" ta hand om sonen och strunta i allt annat som hushållssysslor och så. låt det torna upp sig, då kanske han fattar?

• Anonym (Sjuk ,arg)

diamonden: ja det är ju ett sätt men det är såå svårt att bara låta allt vara jaja jag får visa att jag menar allvar iallafall för detta accepterar jag INTE!

Svar på tråden Sjuk-aldrig vila eller sova!!