• tänker mycket

Koppar puts skadligt för bäbisen i magen?

Min svärmor var hos oss och hälsade på i helgen och hade med sig kopparsaker efter min sambos mormor som nyligen dött.

Hon började putsa dom framför mig på altanen (det var ganska stora saker)
    Men jag gick in efter ett tag...(för jag tänkte på bäbisen i magen och den starka lukten)

Hon la trasan i madrummet som luktade jätte mycket...den låg där i 2-3 dagar... (sovrummet ligger alldeles intill badrummet..så det luktade dit med)

Och hon ställde dom ny putsade sakerna i köket...tänkte inte på om det luktade om sakerna eller från trasan/handuken hon putsat med....

Nu undrar jag...kan det vara skadligt för bäbisen i magen att vi haft dom här trasorna och ny putsade sakerna i lägenheten... det luktade starkt om trasan i allafall, tänkte inte på att ta bort den från badrummet förrens hon åkt hem...tokigt nog.

Efter hon varit här så har jag mått illa och haft ont i huvudet och bäbisen var så lugn i magen, men var hos bm i mån där hon kollade hjärtljuden som låg på 130/min. så bäbisen verkade må bra..men var mycket lugnare i 3 dagar...

Men i går har det varit fart på h*n igen..skönt...jag har känt att jag mått lite bättre med...men det var i går kväll jag började tänka på putsmedlet och blev orolig om det kan ha orsakat mitt illamående och att bäbisen varit så lugn i flera dagar...

Läste på förpackningen nu i morse och det stog att långvarig in andning kunde vara farlig (inget om graviditet)... Usch...varför kastade jag inte ut trasan på engång...tänkte inte på det då...jo...det gjorde jag..men visste ju inte att jag skulle må dåligt sedan...trodde det räckte att jag knöt i hop påsen som tygtrasan låg i (men det luktade ändå, jag tänkte väl att jag skulle tvätta den, nu förstår jag inte det, det är ju bara att kasta trasan/handuken)

Jag tog bort kopparsakerna också, men min sambo ville ha dom framme....men jag är rädd att det skadar barnet för det luktar ju puts om dom fortfarande....(och vi har ingenstans att ha dom heller har inga andra kopparsaker i lägenhet så vi måste ställa dom där dom inte passar...men det är ju inte så farligt...bäbisen hälsa är ju viktigast))

Vad tror ni...kan det här varit skadligt för bäbisen i magen?...hua är så rädd för det nu....

Tacksam för svar...det blev visst lite långt men hoppas ni orkade läsa det ändå.

• Svar på tråden Koppar puts skadligt för bäbisen i magen?
  • tänker mycket

Hoppas någon snäll vi svara mig...

• tänker mycket

Häpp...inga svar...

Svar på tråden Koppar puts skadligt för bäbisen i magen?