• sussi72

Någon som varit i Arguíneguin på Gran Canaria??

Ska dit med familjen nu över höstlovet. Det blev aldrig Mauritius. NÅgon info på vad man kan göra`?

• Svar på tråden Någon som varit i Arguíneguin på Gran Canaria??
  • DELI

Hej!

Vi har varit där för 6 år sedan då var där inget att göra en ganska ny turist stad, men det är jätte nära till purto rico( vet ej hur det stavas) det tar ca 15 min med taxi och där är fint Du kan oxå åka andra hållet till playa ingles där e ju ännu mer en riktig turist stad.

Vi mest slappade så vi var inte på några äventyr men det fanns en del om man pratade med dom på hotellet är det vings hotell så är det jättefint, i alla fall då.

Trevlig resa

• andypandy

vi var där i mars 2002 och ska dit igen i april 2005 ! vi bodde på vings hotell som var jättefint och barnvänligt ! nu har dem dessutom renoverat nästan alla rummen. vi var ju mest på hotellet eftersom vi hade sammanlagt 3 små barn med oss. jättefin marknad har dem på tisdagar i "byn". massa mysiga restauranger finna det i "byn".
    det är en fin liten hamnstad med mycket turister såklart men jag längtar så till april då vi ska tillbaks. fråga gärna om jag missat nåt du undrar !

• Evangeline

Vi var där i maj i år! Ett ljuvligt ställe om man har barn och själva byn ligger vackert vid havet och har små kuliga affärer och en marknad som är jättestor och där man MÅSTE kunna pruta
    Vi bodde på Ving Resort och det var toppenfint och fräscht.
    God mat och bra personal.
    Jag skulle mycket väl kunna åka tillbaka!

• Snuttgosan

Hej!
    Jag var där för 2 år sedan, hade en kompis som bodde där så jag bodde ju förstås hos henne. Tyckte området var mysigt, är ju inte långa avstånd om man ska någonstans heller, just i Arguineguin finns kanske inte så mycket.
    Rekommenderar er att kanske hyra bil och köra upp i bergen en heldag, superfint och finns massor med fina små byar på vägen!
    Provade flera olika stränder och var nöjd med alla, t.ex Maspalomas är superhärligt!

Hoppas ni får en härlig resa!

• Signatur

Stranden längst mot puerto rico (om jag inte minns fel) är inte barnvänlig. Men har man äldre barn så är den toppen. Har lite högre vågor man kan "bodysurfa" på.
    Finns en lite finare restaurant som ägs av en svenska som heter kajsa där också. Men jag minns inte riktigt vad den heter, men det borde en reseledare kunna tala om.

• sussi72

Åh tack!!
    Vi ska iof på på Green beach, ett av Vings lägenhetshotell...förmodligen inte hälften så bra som VingResort, men åtminstone ligger det vid havet.

Är det dyrt där eller? Man kan välja halvpension för 840 sek/person och vecka, men då måste man äta allt på hotellet, vilket kanske är tråkigt. Hade ni hellre tagit endast frukostbuffe och gått ut på kvällen och ätit? Kan man ändå komma billigare undan än i Sverige?

• Snuttgosan

Jag hade aldrig någonsin betalt för hel-eller halvpension, är ju så roligt att upptäcka nya restauranger varje kväll!! Precis som i Sverige finns det ju en del restauranger som är dyrare än andra, även om det inte är så speciellt billigt så kan man defintivt hitta ställen som har bra priser som ligger lika svenska eller en bit under. I Puerto Rico finns det massvis med mysiga ställen, även restaurangerna vid stränderna har hyfsade priser och god mat - är ju kanon om man vill ha en heldag på stranden att bara gå upp och sätta sig och äta.

Taxi är superbilligt vilket jag tyckte var bra, kan ju vara skönt om man har barn.
    Satsa bara på frukostbuffé!

• andypandy

ta bara frukostbuffe ! det finns så otroligt många mysiga och fina restauranger !

• sussi72

Ingen som varit i Green Beach hotellet i Arguineguin???

• annhan

Sunwing i Arguineguin har ett underbart poolområde!
    I övrigt så händer det väl inte så mkt i den lilla orten.. men man kan ju åka antingen till Puerto Rico eller Playa Inglés.

• sussi72

Hur långt är det till Puerto Rico resp Playa ingles? Finns där nåt för barn på gran canaria?

• andypandy

Det finns en jättefin djurpark vet jag ! Vet ej riktigt var den låg men om ni ska hyra bil kan jag rekommendera att åka dit !!

• MalinI

Finns en Palmitos park som ligger i närheten av maspalomas tror jag det var. Underbar djurpark. Där har de papegojor som har shower. Man får se papegojor smörja in sig med solkräm och dricka läsk Urgulligt.

KOmmer inte i håg hur lång det är mellan Arguineguin och Puerto Rico/playa Ingles. Men det var inte speciellt långt har jag förmig.

När vi var på Gran Canaria 02 så hyrde vi bil och åkte genom bergen. Att rekomendera. Vi bodde i San Augustin och åkte förbi Arguineguin, Poerto Morgan. En mysig hamnby. Vacker. Det finns en ubåt där som man kan få dyka ner i. Men folk rekomenderar att man inte ska gå på den fällan då man absolut inte ser nånting. Men om man vill ner å testa på ubåt så tror jag det kvan vara något.
    VI åkte även upp till Las Palmas. Andra sidan ön och shoppa lite.
    vi hade ju bara med oss våran 5 månaders. Så vi kollade itne vad som fanns för större barn.

Ha en mysig semester. Skönt att komma i från höst och regn

Svar på tråden Någon som varit i Arguíneguin på Gran Canaria??