• Saucy

Blä - åt nästan upp en levande larv!

Plommon är ju gott.
    Men så när jag har käkat upp nästan hela och titttar ner på kärnan sitter där en LARV - livs levande, och undrar vad som sker med hans boning! Tänk om han hade fler larver inneboende där i plommonet...då har jag ätit dem =( *USCH*
    Undrar om det är farligt för bebisen ätt äta råa larver - man får ju inte äta rått kött annars...??!!!*känns som det kryper i magen*

hehehe - undrar när jag ska våga äta frukt igen *ryser*

/Saucy v.25

• Svar på tråden Blä - åt nästan upp en levande larv!
  • sisley

Har hänt mig också fast det var ett äpple jag åt. *ryser*

• flowergirl

usch... "råkade" äta en spindel en gång.... åt kaka i mörkret och kände att en smula rullade nerför min hals, så jag bara tog den och stoppade den i munnen... fy! sen kände jag att det inte var kaksmulor jag hade stoppat i munnen... gick på toan och borstade tänderna y 15 min!

• Saucy

Hahahaha! Hur smakar spindel då?

• flowergirl

hehehe, fy! inte specielt gott! när jag spottade ut hade jag en massa spindelben runt munnen ... usch!

• Saucy

Fy satan!!! =/ Jag äter nog hellre larv då!!!
    Var det en sån 'långben' eller en sån med håriga feta ben? *gotta-sig-i-andras-olycka-för-att-må-lite-bättre-själv*

• flowergirl

hehe, det var en sån med LÅNGA ben.... usch, ryser bara jag tänker på det

• Bumpy
    då har du ju ditt protein intag fixat idag då?
  • Quenta Silmarillion

På tal om att fiska upp smulor och stoppa i munnen:
    Förra veckan satt jag i vårt mörka vardagsrum och mumsade på en kletig chokladboll. Kände att jag tappade en bit på magen så jag fiskar upp nåt lite halvkletigt som i dunklet ser mörkt ut och i lagom storlek. Slänger in det i munnen, biter till och BLÄÄÄÄ!!! Smakar sk*t!!!! Det var en snigel!!

• flowergirl

en snigel i vardagsrummet??! det är värre en en spindel!

• Saucy

HAHAHAHAHAAAA - uhhhh!! Snigel =/ Men de säger ju att det är en delikatess!

• flowergirl

snigell,, smaskens! not! hehe, var det en köttig snigel?

• Mini78

Jag åt fluga av misstag... det är väl ändå äckligare??

Jag la upp glass, sån med chokladbitar i, och givetvis i halvskum belysning. En glass bit sliter sig från skeden och hamnar brevid tallriken, varpå jag tar glassen med fingrarna och in i munnen. Sen ser jag att en "chokladbit" också slitit sig och in med den också i munnen... Kras.... En död husfluga... *spy* De är ganska stora..

In på dass, spottade och fräste i 10 minuter. Drack mycket vatten och slängde glassen. Ville inte ha mer efter den incidenten. *rys*

• Saucy

Det är det äckligaste hittills IMO!! Flugor är förbannat äckliga. Dessutom äter de bajs och lik, förruttnelse och var.
    Skulle hellre äta två spindlar, en snigel och 8 larver än en fluga...

Dock hittade jag den här länken inne i forumet www.chokladsajten.com/recept/visaKategori.php
    så nu ska jag äta nått med choklad i istället, föreslår att ni gört detsamma. Ska se till att ha det i ugnen tillräkligt länge för att eventuella djur ska dö av hetta.

• Mini78

*asgarv* Den var bra Saucy! Grilla dem rejält!

• Saucy

GIMMI; Hihihi - nä det hade hon nog inte gjort!!!!

• flowergirl

nu blir det inga spindlar, flugor eller sniglar för min del, har en kladdkaka i ugnen... smaskens!

• Mini78

Lät betydligt godare flowergirl!!

Svar på tråden Blä - åt nästan upp en levande larv!