• mamyleine

Tror ni på troll och tomtar?

Funderade om den skulle ligga under sandlådan eller under ockult fick bli OCKULT.

Jag menar nu på riktigt. Troll och Tomtar, vättar, älvor, Rå osv.
    Tror ni sådant finns eller funnits?

Jag vet en i min släkt som hade sett "småfolk" som gått framför honom på vägen hem. En annan gång hade han sett ett gäng med kvinnor/män som gick med liar och fällde ner gräs. På kvällen när han var på väg hem stod gräset som ingen varit där.

En annan vän till mig har sett ett kort hennes vän tog på skogen. uppe i en trädtopp satt en tomte och såg argt tillbaka. Han sitter högt uppe en gran.

Jag såg som liten en elak "tomte" som jagade mig från 4 år till 11 år gammal. En vän till mig såg honom också. Han förföljde mig hela tiden och gick med yxa för att ge sig på mig. Man kan ju tror att detta är ett barn fantasier men just att min vän såg samma gör att jag insett att jag INTE inbillat mig. Vet även att min syster (4 år yngre än mig) sett samma utan att jag berättat detta för henne. Vi pratade om det på ett fik för cirka 3 mån sen och hon gapade och sa JAG har också sett honom.

Så vad tror ni.

(P:S Inga påhopp nu, alla har rätt till sin tro vet ni).

~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror ni på troll och tomtar?
  • Omutifallatt

Jajjamän!

Dock börjar jag tvivla ibland, så här på "äldre dar". Men hävdar bestämt att livet är roligare och mer spännande om man har lite oknytt ikring sig!

• giz den allsmäktige

japps varje gång jag ser mej själv i spegeln

• jonnysbrud

min sambo har berättat att han var i skogen en gång och då hittade han ett stearin ljus som brann. detta var mitt i vintern och det fanns inga spår av någon människa där. så visst tror jag på det min sambo har berättat.

• snartfaster

Tror och tror...sitter alltid sedan jag var liten och tittar in i skogen när jag åker bil, buss eller tåg i hopp om att se ett troll...

• invikarn

Det är väl klart att dom finns runt i kring oss...det är bara det att vi ser dom inte om vi inte vill. Då säger en del säkert att- jag vill se dom!!  men det ska vara mer att man bara vet att dom är där och att man känner sig trygg med det och att dom känner sig trygg med dig. 

• Moder Jord

Självklart! De lever i en annan dimension...Barn upp till sex år ser mycket, som vi vuxna avfärdar som fantasi....i dag berättade min dotter att ett troll följt henne till skolan..vem vet, det var kanske så...

• Lady Lovelocks

Om du menar på FL så ja, det finns gott om tomtar.

• eljo

Har du möjlighet att visa kortet? Det hade varit så spännande.

• emmem

tror självklart på älvor,har ju sett älvdans som liten hos min mormor och morfar i skogen,myysigt..tomtar och troll är jag lite rädd för

• Ksomikatt

Tror bestämt på att det finns diverse filurer och energier som vi inte nödvändigtvis ser.

• 1991

Nepp!
    Tror inte på något "övernaturligt", inte heller gud/jävulen.
    Bara trams enligt mig..

• Lörpa

ja jag tror på det, har dock inte sett själv men hört de som gjort

• mamyleine
    eljo skrev 2006-08-25 21:31:32 följande:
    Har du möjlighet att visa kortet? Det hade varit så spännande.
    Tyvärr inte . har inte sett det själv men min kompis har. Hennes vän bor 30 mil i från henne så därför kan det bli svårt. Iofs hade man kanske kunnat fråga min vän om hennes vän kan e-maila bilden
    ~ Det är alltid värst för dom som tittar ~
  • SkåneP

Nej.

Har trott på tandtroll men det gick över så småningom, typ när jag började förskolan.

• lellitA

tomtar och troll finns så länge någon tror på det presis som spöken andeväsen och annat.

Svar på tråden Tror ni på troll och tomtar?