• Knyttemamma

Tips på dopfika

Nästa vecka är det dags för dop och jag söker nu lite inspiration till dopfika. Vi ska bara bjuda på kaffe och fika så därför vill jag att det ska finnas mycket att välja mellan. Vad bjöd du på?

• Svar på tråden Tips på dopfika
  • cinderella26

bullar, tigerkaka,chokladkakor,prinsesstårta, sachertårta, smörgåstårta.smörgåsar..

läsk,te och kaffe

prinsesstårtan o chokladkakorna köpta

• AnnaOliver031016

Vi ska ha dop på lördag och vi kommer bjuda på doptårta, bullar, kakor och rulltårta möjligtvis 2 sorters tåror.. Sen kaffe saft, the..

/Anna, Oliver & William
  • Stora

Jag ska göra små kakor i form av små fötter....har en kakform som är formad som en liten fot.
    Man kan ju också köpa fina formar för mjuka kakor tex en nalle.
    Om man bara ska ha fika så är det väl gott med en bulle, någon mjuk kaka o så kanske 1-2 småkakor om man vill. Morotskaka är min favorit o det hade syrran på sin sons dop. 
    Till Ellas dop gjorde jag muffins som jag glaserade med vit glasyr o hade på hjärtstössel. Finns florsocker med olika smak tex rosa jordgubbssmak o så finns det massor av fina strössel.

Victoria - Ella och Edvins mamma
  • Sara 1981

hej.vi ska ha dop för våran emilia 7 okt.

då bjuder vi på smörgåstårta.

sen kaffe med fika + prinsesstårta.

gör ma smörgåstårtan själv blir det billigare,
    och en princess tårta kostar bara ca 150 kr.

• finfee

vi ska bjuda på

2 tårtor, en smörgås tårta och en speciell för sonen, där det står hans namn och dopdagen och så är det ett kort på honom i tårtan. riktit fin!

sen ska vi ha lite kakor, bullar och såna chokladrutor med kokos.
    kanske nåting mer, men detta ska vi ha iaf! kaffe te och saft/dricka!!

finfee
  • Jatsu

När vi döpte äldsta sonen bjöd vi först på gott färskt bröd, en god ost, god skinka, brieost och lite grönsaker till mackorna. Sedan hade vi tårta. Enkelt och uppskattat.

Svar på tråden Tips på dopfika