• Anonym (knöl)

knöl + ont i armhålan.. vad kan det vara?

Hej!

I min vänstra armhåla så börjar det göra ont och känns irriterat direkt när jag sätter på deo. Har haft ont i ca 3-4 veckor när jag rör så gör det ont. Nu för någon dag sedan så kände jag en knöl. Knölen känns som en mogen finne och den sitter inte utanpå utan innuti, dvs du kan inte se knölen om du tittar i spegeln den känns endast när du rör.

Har du någon anning om vad detta kan vara?

• Svar på tråden knöl + ont i armhålan.. vad kan det vara?
  • Sommartider

En inflamerade körtel kanske?
    Det skadar ju inte att ringa sjukvårds upplysningen och fråga.

• MarieSoSueMe

låter som en svullen lymfkörtel?
    men jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen om jag var du.

• Anonym (knöl)

Jag frågade mina mor och mamma sa att pappa hade haft samma sak. Han hade då bytt deo och börjat med en sray deo i stället och det hade tydligen blivit bra och han hade inte gått till läkaren. Funderar på om jag ska göra likadant men de ggr jag använt spray deo så har det alltid kliat så oerhört..

• Anonym (tanke)

Att deo skulle ge bivärkningar så långt inne i bröstet har jag inte hört om...Men yttre påvärkan som rådnad klåda och exem kan jag tänka mig..

• Anonym (tanke)

Det kan ju vara en böld..Har du rådnad runt området utanför på huden där knölen finns. Känns huden varm runt ikring.?

• Emsi06

Gå t husläkaren!! Kan vara snäll cysta men knölar i lymfkörtlar under armen är alltid viktiga att följa upp snabbt!!

• Hemligtjej24

Du ska nog uppsöka sjukan.

Jag fick nåt liknande under armen,en dag när jag raka mig upptäckte jag att det var nåt som såg ut som en finne,jag tänkte inte mer på det men allt eftersom dagarna gick blev den större och större,den blev lika stor som en tennisboll och gjorde så jävla ont att jag inte kunde röra armen,mådde så dåligt och bara låg hela tiden.

Sökte upp läkaren och dom undersökte och höll på,fick nån slav men försvann ej,så e dag fick jag gå dit och dom bedövade med Embla i 1 timme,sen stack dom in en nål i denna och tömde den på var,och det gjorde svingit ont.

I samma veva fick min kille en samma sak men hans försvann åtminstone efter ett tag.

Sen fick jag ett på knä skålen och det gjorde förbannat ont det med,fick gå på undersökninga titt som tätt. Fick hoppa på kryckor i nån vecka och har ett stort fullt ärr efter den nu

• Anonym (knöl)

Anonym (tanke):Man ser ingenting runt området och huden känn inte varm runt i kring.

Hemligtjej24 : låg din knöl under huden? Kunde läkaren säga va du hade för nåt?

• Hemligtjej24

Ja min låg under hunden men det syndes även utan på om man säger,jag hade som en stor tennisboll under armen och det vill jag inte vara med om igen. Det gjorde fruktansvärt ont.

Nej läkaren visste inte vad som var fel faktiskt,var kanske nån körtel som blev inflamerad. Men skumt att min kille fick samma sak med

• Anonym (tanke)

TS
    En böld eller så kallad inflamerad körtel kan bli så som du beskriver och sedan kan rådnad komma på huden om några dagar när varet letar sig ut..Om det är en böld på gång så är det ju sjukvården som måste bedömma det..
    Men det är lika möjligt att det är något helt annat som en liten svullen mjölk körtel eller någon form utav annan knöl som bara läkaren kan bedömma..

• Nitagirl

hej där...
    jag hde oxå en knöl under armhålan....och den fick jag pga att jag rakat mig o använt deo på det nyrakade området...vilket man inte ska göra säger dom...o jaa hade as ont...det va en inflammerad lymfkörtel..som dom till slut fick punktera..(om den inte går sönder av sig själv)o så får du kanske atibiotika,för d blir ju en infektion i huden då...Hoppas inte att dete d du har.,men d låter så som jag hade ialf...
    gå till vårdcentralen o visa upp den ialf.
    lycka till.

• bambigirl

jag hade också en liten knöl som inte syntes men som gjorde ont. Jag klämde hårt på den och då kom det ut var. Sen gjorde det inte ont mer och nu är knölen nästan borta.

• optimisten

Jag har haft så för länge sedan. Jag upphörde helt med deo ett litet tag och sedan försvann det av sig själv.

Svar på tråden knöl + ont i armhålan.. vad kan det vara?