grön på tungan
har en liten dotter på 5½ mån som har fått något ljusgrönt på tungan, och när hon ammas jämrar hon sig. Någon annan som varit med om det, och vad kan det vara?
har en liten dotter på 5½ mån som har fått något ljusgrönt på tungan, och när hon ammas jämrar hon sig. Någon annan som varit med om det, och vad kan det vara?
puffar
Torsk tror jag. Alltså svamp i munnen. Ge henne vichyvatten på tesked efter varje amning och själv ska du tvätta bröstvårtorna och vårtgården med vichyvatten efter varje amning. Det kan hjälpa. Skulle det bli värre eller inte gå bort så kan din bvc sköterska pensla dottern med gensiana (lila svampmedel) och dina bröstvårtor för att ta död på't.
P.S
Och koka alla nappar och flaskdelar etc ofat om ni använder det, håller svampen borta. Lika med bitringar och andra leksaker hon suger/tuggar på.
ofta ska det stå
tack för svaret, ska prova göra som du sa
fast brukar de inte bli vita på tungan om det är svamp?
Min dotter kan har lite gulgrön beläggning på tungan, ffa nu när hon äter mat med, så antar jag att den kan ta färg av det...? Kolla med bvc på måndag, ring på telefontiden och fråga iaf, dom kan ju vilja se det.