• Anonym

spruta på magen, fick på handen, stoppa in handen, bli gravid? hjälp, PANIK!??

jaa sa rubriken lyder..
    inatt sprutade min kille på sin egen mage, han fick hela handen full.. kom lite oväntat ;)
    sen stoppade han in sina fingrar i min slida.. han hade alltså spermier på sina fingrar.. kan jag har blivit gravid då??

• Svar på tråden spruta på magen, fick på handen, stoppa in handen, bli gravid? hjälp, PANIK!??
  • lily1

rent tekniskt, ja...vad jag vet...men fråga ngn som är mer kunnig om du är rädd.

• Anonym

lite pinsam fråga.. vart kan man vända sig då??=/

• P med W F J

hur lyckas man med det?...ler

• fialina

Ja det kan du faktiskt, tror att spermierna lever kvar upp till 5 minuter utanför kroppen.

• Ankan217

Risken är väldigt liten, men som sagt, rent tekniskt kan du bli det.

När ska du ha mens? Har du ägglossning nu i dagarna?

Det bästa för att bli gravid är ju när killen sprutar in så spermierna verkligen får en skjuts in i slidan, har man lite på fingrarna, så ska det nog mycket till för att allt ska klaffa.

Är du orolig så ta ett gravtest några dagar efter tänkt mens, har du dock fått mens behöver du ju inte vara orolig.

Ha det så bra!

• lily1

jag vet inte exakt var man skulle vända sig men personligen skulle jag nog ringa sjukvårdsupplysningen, om du vill ha svar nu på en gång :) annars kanske du kan ringa en barnmorska på din vårdscentral på måndag.

• Anonym

finns ju dagen efter piller om du vill a helt säker. Mkt smidigt. Kostar 160 kr på apoteket och kan tas upp till 72 h efter samlag. Lycka till

Svar på tråden spruta på magen, fick på handen, stoppa in handen, bli gravid? hjälp, PANIK!??